[FAQ] Samsung Galaxy S [Frågor och Svar på allt viktigt-LÄS INNAN DU STÄLLER FRÅGOR!]

Diskussion i 'Galaxy S - Allmänt' startad av qwas00, 8 aug 2010.

1. Android90

Android90 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag laddade ned betalversionen MyBackup Pro. Backupade allt till det interna SD minnet. Det stod nånstans att det skapas en ZIP-Mapp som man kan lägga över till datorn och sen tillbaka till mobilen men hittar ingen sådan mapp ?

Last edited: 19 okt 2010
  2. Android90

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nä nu börjar jag tröttna på samsung skiten. Köper man nånting sånt här så förutsätter man att allt ska funka som det ska, det ska fan inte behöva vara krångligt att göra uppgraderingar och dylikt. Nu har det dykt upp ett helvetes problem till. Igår när jag pluggade in mobilen så stod det på Kies att en uppgradering finns(den senaste), försökte nog installera den 100 gånger men stod att Firmware cannot proceed osv.. Jaha tänkte jag och gick in idag och pluggade in mobilen, då hittar det jävla programmet inte ens någon uppgradering. Så jag gick in på Samsung och laddade ned den senaste Kies(15 okt). Pluggade in mobilen, fyfan de står att jag redan har senaste uppgradering, men jag har 2.1.. Nä nu jävlar åker mobilfanskapet i väggen tillsammans med datan snart. Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig ? Vet att det finns det :)

Puss / J.Lo

3. qwas00

qwas00 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Kolla I9000XWJP6 länken i min signatur.

4. Android90

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

"Voodoo Lagfix inaktiverar du genom att skapa en mapp vid namn “disable lagfix” i mappen Voodoo på det interna minneskortet." Och var finns voodoo mappen ? finns ingen på mitt interna minne. Antingen så är det sjukt dåligt förklarat även om jag vet att du är grym på de du gör eller så är det något fel på min mobil. Likadant det här när man skapar textdokumentet och klistrar in och döper till .reg.... händer absolut ingenting när jag sparat den och sen dubbelklickar på den.. får upp dokumentet med det jag klistrat in. Måste man ladda ner voodoo och det här med ? Måste jag ha voodoo för att kunna uppdatera min mobil ? Och då måste jag samtidigt ha Odin. faaaaan va jobbigt med den här mobilen

Last edited: 20 okt 2010
  5. Android90

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag ber dig att göra en mini-guide för min skull... Min mobil är från Scratch.
    Kan du numrera från 1. och uppåt vad jag behöver för att få den senaste uppdateringen. Jag har JM1.. så säg vad jag behöver göra för att kunna uppdatera till 2.2.. förstår inte guiderna finns ju 100000 olika alternativ.. men kan du handplocka ut de bästa alternativen och hur jag ska göra lite snabbt så kan jag ställa ledfrågor om något krånglar..

MVH / Jensa

6. qwas00

qwas00 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

1. Inaktivera din eventuella lagfix
    Voodoo Lagfix inaktiverar du genom att skapa en mapp vid namn “disable lagfix” i mappen Voodoo på det interna minneskortet.
    One Click Lag Fix (OCLF) inaktiverar du genom att köra programmet på telefonen och trycka på “Uninstall Lagfix”.

Om du inte har någon mapp vid namn Voodoo så har du antagligen inte installerat Voodoo och behöver således inte heller inaktivera den. Om du är säker på att du installerat Voodoo ändå så kan du skapa en mapp vid namn Voodoo och sedan följa instruktionen för hur du inaktiverar den ovan.

Last edited: 20 okt 2010
  7. hussseein

hussseein Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    34

MINA ENHETER

Jag har en fråga? när ni har tröttnat på en app och skall uninstall? hur gör ni det ? gör ni det via den inbyggda taskmanager eller har ni en app för det ? den inbyggda verkar inte ta bort allt ? finns ännu mappar kvar från apps man uninstall

8. Optimus-Q

Optimus-Q Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Hur låser man upp en telefonen om den är operatörslåst? Måste man roota?

9. aafaan

aafaan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

är det meningen att det ska ta lång tid innan man startar luren?

10. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    742

MINA ENHETER

Media scanningen som tar tid och ju mer du har på interna/externa kortet ju längre måste den scanna ju längre tid tar det och med froyo tar det längre tid att scanna det externa

11. Nisse Järnet

Nisse Järnet Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125
    Telefon:
    Pixel 9 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 9 pro
    Va? Hur kan nåt ta tid innan du startar telefonen?

12. Lias08

Lias08 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    701
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 16 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 16 Pro
    Telefon 2:
    iPhone 13
    Sorry, skrev i fel tråd.

Last edited: 29 okt 2010
  13. kennedyshead

kennedyshead Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För alla som har problem med svensk swype på froyo

Denna swype fungerar, jag flashade inte update i recovery utan följde guiden för svensk swype i faqen med dom filer som finns i /system/ i denna update.zip

Men det fungerar antagligen med att flasha filen i recovery med

14. TIMTRUTTA

TIMTRUTTA Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

lagfix failed device or resource busy ??? hur fixar man det då? Tack på förhand :)

15. teknocide

teknocide Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Hahaha! Skrattade gott åt det här ;)

16. PhilipNilssoon

PhilipNilssoon Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har ett annat problem när jag försökte göra en root på min galaxy s 2.2. När jag kom så långt att jag gick in i recovery mode hittade den inte update.zip filen. Men nu när jag ska gå in i själva telefonen igen funkar det inte. När jag trycker på reboot system now i recovery mode startar den bara om men går in i recovery mode igen och när jag tar ut batteriet och startar igen går den oxå bara in i recovery mode. Jag kommer inte in i själva telefonen längre.
    Kan någon snäll kunnig person hjälpa mig, läget är akut!
    MVH

17. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 593
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    låter som du får läsa på i tråden om att flasha med Odin och download-mode.

kommer att rensa din SGS, men du lär få igång den då iaf.

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=14840&highlight=flasha+med+odin

18. PhilipNilssoon

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vad händer om jag flashar den? Blir den som fabriksny då och allt på telefonen försvinner?
    Är det verkligen ända sättet då? :cry:

Och är det inte samma sak då som att göra en "wipe data/factory reset" i recovery mode?

Last edited: 17 nov 2010
  19. wmb

wmb Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    2 593
    Operatör:
    Halebop

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Något med din bootning är ju paj, helt klart.
    Men i ditt läge så skulle jag lägga in DrT´s variant.
    Tror inte den går att flasha via Odin, så du får lägga in någon variant från samfirmware http://samfirmware.webs.com/WEBPROTECT-i9000.htm

För att kunna flasha med Odin använder du dig av download-mode som du kan läsa om i länken några inlägg upp

Här finns DrT´s ROM med installationsanvisningar
    http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=8789391&postcount=3

20. PhilipNilssoon

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Okej det med Odin förstod jag bättre men skulle du kunna länka till de filer jag behöver till det?
    Jag kommer in i download-mode men telefonen visas ju inte i datorn så jag kan inte komma in på sd-kortet och göra så som det står på DrT's och hittar heller inte dom filerna jag behöver till den.
    Detta är jättejobbigt och jag saknar min galaxy. :( plz help

E1: Okej jag har nu laddat ner I9000XXJP3 från samfirmware.com och där finns 3 filer men jag vet inte var jag ska lägga dom? Sry om jag verkar dum.

E2: Har oxå nu laddat ner DrT' Rom XWJPA V7.6.2 men jag kan inte lägga dom på sd kortet för datorn hittar inte telefonen fast jag har den ansluten och i download-mode.