Får displayen lätt repor?

Diskussion i 'Tattoo' startad av Musenkishi, 13 december 2009.

1. caveman

caveman Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har haft min tattoo sen den släpptes på nätet. Har haft den i byxfickan sedan dess vilket är typ en månad och jag har inte fått någon repa alls vad jag kan se. Lite smått blir det ju alltid men det är ju en en förbrukningsvara. Man lär ju ändå köpa ny inom iallafall 2 år och då gör det ju inget om den är slut...

2. Musenkishi

Musenkishi Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

du hade rätt stga77! snabbt företag. :)
    Har applicerat skyddet nu. Det är mycket mindre friktion än invisible shield och det var det jag var ute efter!
    Ett litet minus är att det hamnade små dammpartiklar bakom skärmen som jag inte får bort fastän jag hade det lika kliniskt rent som när jag applicerade invisible shield.
    Jag hade nog behövt ett vakuumfyllt rum med robothänder för att slippa damm.

3. robot

robot Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159

MINA ENHETER

Har någon fått sin skyddsfilm och kan bekräfta att det är säkert att köpa hos dem?

Är ni med screenguard nöjda? Musenkishi funkar den bra på din HTC Tattoo?

Just nu står det mellan Clas Ohlson och Screnguard...

Kan köpa från Screenguard om det är säkert annars håller jag mig till "gubb-butiken"

Last edited: 22 december 2009
  4. robot

robot Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159

MINA ENHETER

5. Musenkishi

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Som jag skrev innan så var den precis det jag sökte efter. Friktionen är precis som utan skydd, dvs så bra man kan få det. Inga repor på skyddet vad jag kan se men dessvärre är det små smutspartiklar som sögs dit som om skyddets klister vore nån sorts magnet fastän jag var jätteförsiktig med att applicera så om du ska ha screenguard så ta till extrema åtgärder!
    Jag har ingen aning vad som är skillnaden. Jag köpte ARIS. Däremot gillar jag inte det som står om iMAG...
    Det sista låter som att det är mycket friktion som med invisible shield, men jag kanske tolkar fel.

6. akib

akib Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jag har också HTC Tattoo ARIS från screenguard och jag e supernöjd... kan rekommendera det absolut! Det märks inte att det är ett skydd på öht.

7. stga77

stga77 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Telefon:
    Google Nexus 5X

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5X
    Info:
    Nova Launcher Prime
    IMAG är anti-reflektivt, vilket ger en matt yta och något mer sträv.
    Jag använder själv detta och älskar det, inga fingeravtryck fastnar.
    Men om man vill ha ett skydd som gör att skärmens originalkänsla finns kvar så bör man välja ARIS.

8. robot

robot Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159

MINA ENHETER

Tack så mycket! Tänker beställa AVIS efter julstöket.

9. Ziroo

Ziroo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade precis samma problem som dig, Musenkishi, friktionen gör att fingrarna "hackar" fram.
    Jag har inte sett att någon annan har skrivit om det förut men det är grymt irriterande!

Känns lite surt när man har köpt plasten för 170kr och den inte är så bra, visst den syns knappt men ändå...
    Funderar om man ska köra med den ett tag ändå, men egentligen, behöver man ens något skydd om man är rätt så försiktig? (inte har mynt/nycklar i samma ficka)

Tog bort plasten och satte tillbaka den igen för att rensa från damm som kom i samband första gången jag satt fast den. Det är ett plus med Invisible Shield, bara att ta bort, skölja och sätta fast igen! ;D

Last edited: 23 december 2009
  10. Musenkishi

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Eftersom du, enligt infon, har en HTC Hero så bör du inte behöva bry dig om repor då alla kapacitiva skärmar tydigen har ett glasskikt som skyddar telefonen från repor. Jovisst, jag slängde 150 spänn i sjön men för att bli nöjd med min telefon så var det värt att byta så fort jag kunde. Friktionen var otroligt jobbig.
    Jag behöver bry mig om min skärm då jag fått små små repor efter en styluspenna som iofs inte syns om man inte tar bort all smuts och fingeravtryck men jag känner ändå att risken för riktigt synliga repor är stor.
    Notera att det ALDRIG skulle falla mig in att ha nånting annat i fickan tillsammans med mobilen. Då ber man om repor.

Last edited: 23 december 2009
  11. Ziroo

Ziroo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då rycker jag väl den då! ;)
    Om man ångrar sig så borde det väl gå att slänga på den igen vid senare tillfälle. (När det är för sent d.v.s) :D

12. robot

robot Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    159

MINA ENHETER

Review of Clas Ohlson's:

Satte på deras skyddsfilm och efter 3 dagar så gick klistret upp i vänstra hörnan (kan bero på att det var första gången :P ) Friktionen var jag faktiskt väldigt nöjd med och tyckte faktiskt att det var bättre att skriva SMS med plasten på en utan.