Fast installation av mini USB

Diskussion i 'Övriga telefoner & tillverkare (ej Android)' startad av bankruped, 9 nov 2009.

  1. bankruped

    bankruped Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 nov 2009
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    First Post, va snälla nu :-)

    Jag skulle vilja ha en "hard wired" Hero i bilen då jag reser rätt mkt och ofta använder telefonen, Gpsen och musikspelaren oavbrutet.

    Nu är jag ingen elektriker eller ens när dito ambitioner, men f.n har jag en HCA-60 till min gamla P1:a som gör ett fullgott jobb och den lyckades jag installera med mutebox och allt, så...

    Vad behöver jag, och var får jag tag i det (eller någon som knåpar ihop det åt mig ?

    Jag är oerhört tacksam för svar, och motfrågor.

    Mvh. Emil
     
  2. rZn

    rZn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 6t

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    OnePlus 6t
    ROM:
    Bootleggers ROM
    Info:
    AL, Shishu 家 Foot Lettuce or LC
    Övrigt:
    1 Shield TV pro (2015), Shield TV (2017), Amazfit GTR, 2 CC.
    Jag använder en vanlig usb dragen bakom cd-spelarn upp till en hållare och sen kör med blåtand .. funkar utmärkt med min Dream :cool:

    //rZn
     
  3. nico

    nico Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2009
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Enklast att köpa en 12V-laddare till mobilen, sedan på något lämplig sätt ansluta den till bilens interna kablage istället för 12V-jacket (jag antar att din tanke var att göra ett mini-USB-uttag i bilen att koppla in den till).
    Ljudet kan bli knepigare då Hero som bekant har 3.5 mm anslutning. Vet inte om det är möjligt att skicka ljudet via USB, men om du hade haft t.ex. en Magic istället, hade du lött ihop biladaptern med en hörlursadapter till en enda USB-kontakt. Sedan hade du kopplat andra änden till någon form av AUX-ingång på din bilstereo.
    Om man vill kan man ju i ditt fall ha ett mini-USB eller HTC-USB-uttag, och ett separat 3.5 mm uttag för ljudet.
     
  4. Toneloc

    Toneloc Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    2 060
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Ljudet finns i USB-kontakten även på en HERO så där är det lika som på magic.
     
  5. scofie

    scofie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2009
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    54
    Operatör:
    Fello, Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21FE 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21FE 5G
    Telefon 2:
    Oneplus 6T
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    Jag har följande kabel i bilen:
    http://www.mytrendyphone.se/shop/htc-yc-a300-19169p.html
    Den är då ansluten till en 12V USB-laddare och sedan 3.5mm till en FM-Sändare som ger ljudet till bilradion.
    Visst det är väl inte den snyggaste lösningen men det är iallafall bara en kabel att dra ur när man kliver in/ur bilen.
    Sedan så sitter telefonen i en hållare från Clas Ohlson där man klämmer ihop sidorna så att telefonen sitter fast.