Problem: Fast vid Boot [Samsung Loggan]

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av Fructis, 25 aug 2012.

1. Aejne

Aejne Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Har också råkat ut för samma problem. Körde Stock JB + CF-Root, och natten till söndagen hade den slocknat med laddare i. Fick igång genom att dra ur batteriet. Den startade upp, men betedde sig konstigt några timmar. Bootade om och tappade inställningar osv. Mittknappen fungerade inte ibland. Typ halv factory reset vid något tillfälle. Och till slut dog den helt och fastnade vid SGS3 loggan.

Recovery mode kunde jag inte nå, utan bara Download mode. Har provat flasha på Stock rom, men den fastnar efter ett tag i NAND write. Testade flasha på CF-root igen, och det lyckas ibland, så att jag lyckas komma till recovery mode. Testade köra Factory Reset (och övriga wipes) och blåsa på Omega. Reseten fungerade men Omega fastnade när installationen började. Provade även köra på Stock rom efter Factory reset, utan framgång.

Som jag har förstått det (genom att kolla igenom xda och detta forum) så är det många som råkat ut för det här på sistone. Kan det möjligen ha att göra med att CF-rooten inte är så bra kompatibel med senaste JB stocken (som jag flashade på med Odin också btw)?

Så, NAND är fu**ed nu, om jag förstått det rätt. Jag försöker nu komma in i recovery igen för att köra en Nandroid reset på en backup jag tagit tidigare. Men betvivlar att det kommer fungera.

Är det värt att ge sig på att byta ut moderkortet själv, eller ska man skicka in? Det lär ju inte gå på garantin då "Custom binary download" räknaren står på 68 nu. Har inte sett några kostnadsuppgifter, så är det någon som har skickat sin på reparation och har någon prisuppgift?

2. R3beL

R3beL Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har samma fått samma problem här, Fast på boot loggan - Kommer bara in i Download har provat att flasha Stock men får PIT felet. Körde Cyanogen (stavning?) innan detta hände. Ingen som lyckats fixa problemet ? Om man måste skicka den på lagning vart blir det billigast för misstänker att det inte går på Garantin när den är rootad. Har telefonen på avbetalning via Halebop om det gör nån skillnad.

3. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 715
    Telefon:
    16 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    16 Pro Max
    ROM:
    iOS 18.6
    Telefon 2:
    12 Pro Max
    ROM:
    iOS 26
    Telefon 3:
    Huawei P20 Pro
    ROM:
    10
    Info:
    Funkar fantastiskt bra fortfarande
    Finns stock som du flashar med 4 filer, även PIT i Odin.
    Det löser kanske problemet.

4. R3beL

R3beL Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har du möjligtvis en länk där jag kan hitta dem 4 filerna? Letar runt men den ända jag hittar är I9300XXELL4_I9300VDSELL1_VDS :(

5. masze

masze Android Veteran Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 715
    Telefon:
    16 Pro Max

MINA ENHETER

Telefon:
    16 Pro Max
    ROM:
    iOS 18.6
    Telefon 2:
    12 Pro Max
    ROM:
    iOS 26
    Telefon 3:
    Huawei P20 Pro
    ROM:
    10
    Info:
    Funkar fantastiskt bra fortfarande
    du får nog dra in en äldre GB rom.. borde finnas på sammobile

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

6. WeX

WeX Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag hade nyss min telefon på rep, lite mer än 2 veckor tog det. Köpt hos The Phone House, hade en custom ROM, men de sa ingenting. Bytte moderkort, uppgraderade mjukvaran. Har funkat i tre dagar nu. Idag rootade jag igen, inga konstigheter.