Problem: Fastnat vid varningstriangel, CWM men ej boot.

Diskussion i 'Galaxy S2 - ROM-filer och utveckling' startad av 007Magnus, 22 apr 2013.

  1. 007Magnus

    007Magnus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2010
    Inlägg:
    190
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Tappad i golvet så att batteriet åkte ur (dvs då systemet var igång).
    Nu kommer den inte längre än till den vanliga gula varningstriangeln, men bootar inte vidare.
    Kan dock komma in i CWM.
    Kört med Chameleon 3.0.1-rom(Samsungbaserad/AOKP-baserad "kameleont") som funkat klockrent fram tills det här(som ju är mitt fel)

    Testade att wipa allt utom hela systemet (och inte battery stats).
    Hjälpte ej.

    Har redan en zip-fil liggandes i sd-cardet, så jag skulle kunna flasha in rommen igen(efter en total wipe).
    Men är det risk att det kan vara något annat, så att jag ska undvika detta?
    Och helst vill jag kunna komma åt samtalslogg och SMS;en på något sätt.
    Kan det göras om jag på något sätt kopplar till PC;n och kör någon form av ADB (den har ju root och allt), där man försöker leta fram någon fil med samtalsloggar och SMS. Eller är såna filer i ett oläsbart format (eller krypterade)? Känns som att dom kan vara det.
    Kan den göras bootbar via ADB också på någon omväg (bootbar i meningen boota in i installerad rom förstås, CWM funkar ju redan)?
    Eller finns det något enklare smidigt sätt att kicka igång eländet igen, jag menar CWM fungerar ju.
    Vill ju helst undvika att pula med Kies.

    EDIT :
    Never Mind, jag såg att jag som tur var fortfarande hade en flik med airdroid igång på laptoppen och där var jag inne just i SMS-delen som tur var är. Hade stått på ett tag...
    Så jag gjorde en factory reset-wipe och drog in rommen igen.
    Funkade förstås.

    Men det hade varit bra att få veta om man kan komma tillbaka till systemet (Boota in i android) i såna här lägen.
    Jag menar något verkar ha hänt då telefonen abrupt tappade ström då batteriet föll ur.
    Wipar utöver factory reset hjälpte ju inte, men man borde väl kunna göra saker via ADB på Pc;n?
    Jag menar loggar borde ju ligga där (läsbara/åtkomliga eller ej).
    Önskar det fanns något motsvarande felsäkert läge att boota in in, men men...
     
    Last edited: 22 apr 2013