Okej. Nu fungerar inte internet... Hur stor är sannolikheten att det är på grund av viruset?? Jag har ju trotsallt gjort allt man kan för att få bort viruset
Du skrev väl att du bara gjorde en systemåterställning. Om du verkligen har ett virus så tar detta inte bort det. Sätt i en installationsskiva för ditt operativsystem om du har och gör en total ominstallation. Om viruset satt sig i djupt i Windowsmappen (om du kör Windows) och du inte får bort det så får du helt enkelt formatera och installera om.
Och när jag går i i ms config så står det att by bytes corporation autostartar Ska jag bocka av så att den inte gör det?
Det är inga problem. Om du har en nyckel för Home Premium, så kan du ladda ner en kopia av Home Premium men använda samma nyckel. Eller så kanske du har en kompis som har en Windows 7-skiva du kan låna?
Se till att du uppdaterat Malwarebytes från inuti prorammet. Av någon dum anledning säger den inte till om det. Jag rekommenderar Avast, men för skanning Malwarebyte's Anti-Malware
Avast är ett mycket trevligt skydd med många inställningar. Det funkar för mig nu. Sent from my Nexus One using Tapatalk
Är det laptop, eller märkesdator? Många leverantörer skickar inte med Windows-skiva, utan de har ett återställningsprogram. Genom att hålla in F11 vid uppstart av datorn kan det programmet gå igång. Annars brukar nyckeln stå på en klisterlapp vid sidan om en stationär och på undersidan av en laptop.
Haha det var bara jag som var en idiot.. Det var nätverkskabeln som satt lite löst Nu känns det inte alls som om datorn har virus! Men tror ni att det ligger kvar någon stans och snor mina lösenord och segar ner allt? (er intuition) Och en sak till: Allt fungerar som det ska nu och internetet funkar, inga program hittar även något virus, men tror ni att viruset (om det är kvar) kan ha spridit sig till andra datorer och tagit lösenord, och/eller infekterat vårat internet?
Wow, med tanke på virus så hittade jag 35 hot på min dator med Superantispyware:/ Skickat från min E15i via Tapatalk
Ändra titeln då på tråden, eftersom du inte längre har virus... Och ja, de kommer alltid sitta någon som lyssnar av nätet, tänk på dina vänner som du låter ansluta till nätet...
Nej, det finns ju de som lyssnar av publika nätverk på typ stationer... Sent from my Nexus S using Tapatalk
Till syftet att få lösenord då eller? Och det lät som att det bara var jag som hade det på grund av viruset, i din förra post