1. Fello: Just nu! Dubbel Surf på alla abonnemang med minst 8 GB surf! T.ex. 8 GB blir 16 GB för 165 kr/mån. Alla Dubbel Surf-abonnemang hittar du på Fello.se
    Stäng notis
  2. Samsung-nyheter: S24 Ultra | S24/24 Plus
    Stäng notis
  3. Registrera ett konto hos Sveriges trevligaste techcommunity!
    Stäng notis
  4. Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis
  7. Stäng notis

Feedback på Android-spel - hur går jag vidare?

Diskussion i 'Spel' startad av vivaleces, 3 jun 2015.

  1. vivaleces

    vivaleces Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2015
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej,

    jag har skapat ett mobilspel, Don't Don't Don't, som först släpptes till iOS och blev ganska populärt och nu igår släppte jag det till Android.

    Från början kunde man inte "köpa" nya fåglar, det är en funktion som kom i senaste versionen.

    Nu undrar jag om ni smarta människor här har något tips på hur jag går vidare med detta spel eller om ni tycker det nått sin "prime" och är "klart".

    Självklart har jag tänkt tanken att släppa ytterligare fåglar allt eftersom.

    Att kunna betala för fåglarna med in-app-purchases är jag inte helt såld på, jag gillar tanken på att du måste SPELA för att kunna komma vidare i spelet. Jag har ju trots allt reklam i spelet.

    All feedback tas emot med öppna armar!

    Google Play: https://play.google.com/store/apps/d...om.dennis.dont

    MVH
     
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 034
    Mottagna gillanden:
    8 531
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Antingen har du reklam i spelet, eller in-app köp eller köp av fullständig version för att slippa reklamen. Att kombinera dessa gör att iaf jag inte ens installerar spelet. Lycka till!
     
  3. vivaleces

    vivaleces Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2015
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag förstår inte riktigt vad du menar.

    Antingen har jag reklam, in-app eller köp av spelet? Jag har ju enbart reklam, alltså ett av dina alternativ.

    Eller menade du att om jag har reklam så bör jag ha ett alternativ för att ta bort reklamen genom in-app?
     
  4. vivaleces

    vivaleces Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2015
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0
    Kan förtydliga lite, man kan alltså inte köpa nya fåglar med pengar, utan måste spela till sig stjärnor för att köpa dessa nya fåglar. :)
     
  5. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 034
    Mottagna gillanden:
    8 531
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Missförstod dig om just det [emoji1]
    Det som jag är emot är ett spel med reklam och in-app köp. Personligen köper jag helst spel för att slippa allt vad reklam heter. In-app köp gillar jag inte utan är mer inne på ditt spår att man ska spela spelet för att komma vidare.

    Edit,
    Så reklam+in-app = no no
    Reklam = nja kan gå men slipper helst om det finns en betalversion för att slippa.
    In-app = samma som reklam versionen.

    Så för mig finns ett alternativ, en testversion med eventuell reklam. Samt en version (full version) som är fri från allt vad reklam och in-app heter.