Feedback på Zap's Hitta app

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av wizzler, 20 jul 2009.

1. Jake_

Jake_ Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Wizzler, grymt att du jobbar med en uppdatering. Sökfunktionen ser lovande ut.

Har själv även testat lookup caller, men håller med tidigare inlägg om att det är oerhört irriterande att det dyker upp en notifikation trots att kontakten redan är inlagd.

2. Galaxy

Galaxy Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Saken är att den aldrig har fungerat vid inkommande samtal där jag inte har nummret i mina kontakter... jag ska prova avinstallera och installera om den eller så väntar jag på uppdateringen.

En fråga dock.. ska den vara igång i bakgrunden eller aktiveras den vid samtal.. för mitt taskiller användande är rätt intensiv :)

3. wizzler

wizzler Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för komplemangerna! Eftersom Zap (grundaren av appet) mestadels är upptagen nu med Prisjaktsapplikationen så tog jag över lead-programmeringen.

helst söker vi just nu officiellt stöd från Hitta så att vi kan prata med deras servrar med ett bättre interface än vad vi gör nu.

Applikationen består av en main app och en service. Det du ser i taskmanagern är servicen i gång, inte hela gui't. Jag rekommenderar att du håller Hitta-appet i din ignorelist och låter OS'et bestämma om vad som ska frigöras i minnet.

4. pacman

pacman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Förbättringsförslag

Varför inte komplettera med att slå upp nummer som man inte får träff på hos hitta.se?

Många företagsnummer finns listade på http://www.vemringde.se/. Lätt att slå upp här också. Använder ett shellscript på min telefonväxel (linux) hemma som slår både på hitta, eniro samt vemringde (i denna turordning, använder även eniro då de har träffar på vissa nummer som inte hitta hittar).

5. ther

ther Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Telefon:
    Google Pixel 4

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Pixel 4
    Jag håller inte alls med om klagomålen om att nya kontakter läggs till automatiskt, det är mycket lättare att ta bort än att lägga till tycker jag. Men det hela varierar förmodligen efter frekvensen på samtal man inte har som kontakter. Den gyllene mellanvägen skulle kanske kunna vara en option om detta.

6. kosmiq

kosmiq Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

Ja det bästa, enligt mig, vore att när det ringt ett nytt nummer så varför inte ha att appen tar fram info etc, presenterar det i en box där man helt enkelt får välja om man vill spara nummer med information eller inte..?

7. martinh

martinh Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag fick nyligen en märklig syn när det ringde från ett olistat nummer.
    Appen lade till ett tillsynes slumpat namn till nummret!
    Jonssons träfabrik och bakelser i Åmål!

Varken numret eller företaget som appen hittade finns på hitta.se !!
    (numret är inte hemligt men det finns inte på nån telefonlista heller.)

8. Magsta

Magsta Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Haha. Han hade verkligen valt att sattsa på roliga saker.

9. Magnus

Magnus Först på /forum Medlem

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

Jag har samma fenomen när mitt företag ringer mig. numrerna under huvud nr ligger inte på hitta och då tar appen ett annat företag som ligger nära dom numrerna...

10. r0bber

r0bber Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

det vore väl kanske inte för svårt att lägga in så att appen letar efter samma nummer fast med dem sista två siffrorna maskade till noll eller typ söka efter nummer med en siffra i taget från slutet maskad till noll. Växel-/huvudnumrena brukar ju sluta så.

11. Magnus

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

Jo det är väl så den letar. men den letar åt fel håll.

042266200 denna firman lägger den till på detta nr 042266295

:D

12. r0bber

r0bber Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Aha, den maskar bort två siffror direkt alltså.. Det vore väl smidigare då om den tar en siffra i taget då ja! ;)

13. andma

andma Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

För mig känns det som att programmet kraschar väldigt ofta då man blir uppringd från ett hemligt nummer, har inte gjort några vetenskapliga tester av detta men har fått känslan av att det är just när ett hemligt nummer ringer som det kraschar.

14. wizzler

wizzler Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Låter jättekonstigt. Sökningen genomförs direkt på hittas hemsida. Som hitta är uppbyggd så är man tvungen att först kolla upp företagssidan, får man inga hits där så går man över till privat. Jag har sökt på jonssons träfabrik men hittar ingenting. Har du ett exempelnr för vidare felsökning?

Applikationen genomför ingen maskning alls. Däremot gör Hitta.se det. Nummret som ringer upp dig slås upp på hitta. När jag testar ditt nr: http://mobil.hitta.se/default.aspx?Who=042266295&Where=&PageAction=Pink
    så får jag fram ett växelnr istället, så appen tar inkommande nr, lägger till den under namnet den får fram på Hitta. Dock kanske det bör finnas ett alternativ där den tar båda nr och sedan frågar användaren om den vill lägga till båda eller liknande.

Då har du inte uppdaterat applikationen till version 1.5.4 där buggen blev rättad. sedan dess har jag aldrig stött på en krash.

http://www.cyrket.com/package/se.petersson.hitta

testa uppgradera och återkom om det fortfarande krashar.

15. Magnus

Mottagna gillanden:
    500

MINA ENHETER

det är en riktigt konstig maskning hitta gör, för mitt företag har 90 i slutsiffra varför hittar hitta nr som är ovanför, riktigt konstigt.

Men jag tycker appen är bra ändå.

16. r0bber

r0bber Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag tycker att det är en väldigt bra idé det här, men (det har nog nämnts förut) jag skulle vilja få det lite mindre automagiskt. Det ska gärna visa infon om numret som ringer när det inte finns i kontaktlistan, men sen efter samtalet är slut så tycker jag att man ska få alternativet att lägga till som kontakt eller inte. När tant Agda 92 ringer fel nummer så vill man kanske låta bli att spara det. ;)

och om man väljer spara så kanske den kan initiera en add contact event med parsad data i så kan man editera innan man sparar.

edit: skulle ju ha en fråga också. Kommer detta att bli aktuellt och hur långt bort är det isf?

17. r0bber

r0bber Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Det kan nog vara en bra idé att meddela hitta.se att deras sökfunktion inte är helt vattentät, Förmodligen är det så att de flesta växlar har två nollor på slutet så de har nog bara inte tänkt på det. Nu vet jag ju inte om det finns växlar som har ännu fler nollor inmaskade isf kan det ju vara smart av deras motor att maska fler gånger än bara två också

18. wizzler

wizzler Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Inte alls långt borta. Jag satsar på att få ut en ny version i september inför Tre's app tävling. Nya versionen har redan en inställning att inte lägga till kontakt auto. Det jag har kvar är att visa upp en förfrågan där man just kan redigera kontakten innan man lägger till.

Allt detta kommer i 2.0. => http://code.google.com/p/android-hitta

19. r0bber

r0bber Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Låter kanon det!

Jag ska erkänna att jag inte har provat än, men om man då väljer att inte auto-spara kontakter, om man sen kom på att man ville spara kontakten som ringde, kan man då välja att lägga till kontakten med infon från hitta? Hade annars vart väldigt najs att ha integrerat även om det inte är livsnödvändigt. Ett alternativ annars kanske hade vart att i applikationen kunna få välja ett nummer från samtalslistan att söka på när man ska göra en vanlig sökning.

20. andma

andma Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har uppgraderat nu och får se hur den beter sig.