Feedback på Zap's Hitta app

Diskussion i 'Applikationsutveckling' startad av wizzler, 20 juli 2009.

1. Daoops

Daoops Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Låter bra det! :)

Håller med tidigare talare om att det bara är jobbigt att få upp det som en notification (som i Lookup incoming caller), hade vart kanon om man kunde få träffen att stanna på skärmen längre och om det även går med fler källor så är ju det bra med (eniro o dom). Ang. det där med att den skalar bort slutsiffrorna om man inte får en träff är en bra ide men då kanske man vill ha nån liten ikon om att den gjort just det också så man vet att det inte är en 100%-ig träff.

Gött jobbat Wizzler!

2. wizzler

wizzler Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack. Jag ska försöka göra det smidigare att lägga till personer som har ringt in i kontakter.

Just nu satsar jag endast på Hitta eftersom fler källor betyder mer underhåll, trafik osv. Helst skulle jag få officiellt stöd från Hitta för att kommunicera med ett bättre interface än att parsa. Har försökt komma i kontakt med Hitta men jag har inte fått något svar.

Dialogen (toast) som visas under inkommande samtal har en stor begränsning, just att du inte kan bestämma att den ska finnas kvar tills du vill att den ska gå bort. Jag har försökt komma fram till en hacklösning men jag hoppas att google fixar till detta då det är extremt svårt att lägga en dialog över inkommande samtal i API't just nu.

3. wizzler

wizzler Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Här är en liten tease på vad ni kan förvänta er i nya sökfuktionen:
    http://www.youtube.com/watch?v=mwU0XQ77CZE

OBS! detta är en jättetidig version. GUI-mässigt kommer den nog att förändras lite.

4. g0x

g0x Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej.
    Jag deletade appen idag och då försvann mina kontakter !? Mailkontakter finns kvar men alla telefonnummer är borta. Jag har inte gjort någon annan förändring vad jag vet. Ändrade lite i sync för att jag märkte att mina gmail inte kom upp i telefonen.

5. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Jaså Pompa, det blev detta du började med? Kul med apps från folk man känner. :D

6. wizzler

wizzler Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

jo faktiskt. btw, har du börjat utveckla lite? annars kan det finnas plats i team HITTA ;)

7. Beffa

Beffa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Förstår mig inte på denna appen alls, när jag öppnar den så får jag massa mailkontakter. Inga nummer alls, trycker jag på någon händer inget, ingen meny? hjälp en noob här

8. pacman

pacman Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

I korthet:
    Zaps hitta slår (som den fungerar just nu) automatiskt upp inkommande telefonnummer och lägger upp dem i telefonboken. Om man startar applikationen och klickar på ett nman så lägger den till adressen från hitta in i adressboken också...

9. Beffa

Beffa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vilken adressbok snackar vi om? Får inga adresser någonstans i mina kontakter...

10. pacman

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Om du håller inne ett telefonnumer för en kontakt i zaps hitta så kommer applikationen att slå upp numret och fylla på med adress i telefonboken/adressboken.

11. Beffa

Beffa Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja fast nu har jag ju inga kontakter när jag går in. Har massa mail adresser där som det inte händer något med när jag trycker på dem. Håller in osv men nada. Har ett telenummer där och när jag trycker på det står det no address found. Händer inget om jag håller in på det

12. pacman

Mottagna gillanden:
    105

MINA ENHETER

Då finns inte numret på hitta.se....

13. oBey

oBey Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Finns det möjlighet att på nått sätt få appen att spara kontakterna som exchange kontakter istället för google som min hero gör atm? Annars grym app iväntar att man kan välja att spara eller inte och redigera före sparning.

14. egodeus

egodeus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Intressant applikation och jag kommer definitivt att köra den framöver! :)

En sak jag upptäckte var att den sparar i gmail-kontakter fastän jag inte använder detta. Jag använder endast exchange-kontakter och den verkar inte spara där fastän det är satt som default i telefonen. Något att kolla upp för dig wizzler :)

15. Truxx

Truxx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hade varit skönt med en sync all funktion så man får in adressen på alla nummer den hittar. Vore också bra med en meny som man kan få upp när man öppnar programmet med lite inställningar, men jag antar att det kommer när det kommer fler alternativ.

Men, helt fantastiskt med en hitta app! Verkligen välbehövligt och det finns enorm potential i detta! Hade jag kunnat något alls om programmering hade jag gladeligen hjälpt till men jag får nog hålla mig till feedback...

Förresten, loggan, är det bara på min telefon eller har den massa vita prickar runt om sig? Kan nog vara värt att fixa annars...

16. Skerved

Skerved Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Hej. Har precis installerat Zaps Hitta för att se om det fungerar bättre än Eniros app som inte lyckas lägga till nummer i min lista efter samtal.
    Jag har inte ännu tagit emot något samtal från ett okänt nummer så jag vet inte hur det fungerar. Dock så har jag provat att lägga till adresser genom att starta appen där man får upp en kontaktlista. Jag får Force Close allt som oftast om jag väljer att trycka på ett hemnummer tex 060******. Trycker jag på ett mobilnummer så verkar det inte crasha.

Jag har en Nexus One med Android 2.1 - Update 1.

17. Snowbear

Snowbear Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Testade att ladda hem det nu när jag öppnar programmet är det bara en svart skärm?
    Har ingen extra telefon nu kan alltså inte kolla om det funkar som nummer presentatör, men det borde ju inte ska vara så må ju finnas inställningar and what not.

Legend med 2.1

18. OliverG

OliverG Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Tråd flyttad. ;)