Fel adress "Mina platser"

Diskussion i 'Allmänt' startad av Anderzzonz, 30 sept 2022.

  1. Anderzzonz

    Anderzzonz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har ny telefon sedan några månader (LGV60) men helt omöjligt att få till rätt adress (hem och arbete) i mina platser på telefonen. Google maps visar rätt position och även rätt adress, men när jag väljer den adressen så blir det ändå en helt annan adress i mina platser . Min hemadress blir ett postnummer några gator bort och min arbetsadress en adress ca 400 m bort. Vid ngt enstaka tillfälle har jag lyckats få till rätt adress men telefonen har senare av sig självt ändrat till fel igen! Har tömt cache, raderar fel adress och försökt lägga till rätt osv men utan resultat. Behöver all hjälp jag kan gå gör att få till detta!
     
  2. helevorn

    helevorn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    285
    Mottagna gillanden:
    194
    Operatör:
    Telia, Tele2 FTG
    Telefon:
    Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Tele2 FTG
    Telefon:
    Pixel 8 Pro
    Kristy gillar detta.
  3. Anderzzonz

    Anderzzonz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2010
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  4. N6290

    N6290 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2012
    Inlägg:
    3 343
    Mottagna gillanden:
    1 712

    MINA ENHETER

    Du får nog förtydliga exakt var du försöker ändra adress. Att du försöker ändra i "telefonens platsinställningar" tolkar jag som något annat än Google Maps. Är du inne i någon tillverkarspecifik funktion som erbjuds av LG och försöker lägga till din adress där, eller i Googles funktion "Smart Lock" typ? Eller är det hela tiden inne i Google Maps du är?

    Om du lägger in adressen i Google Maps och den sedan visar en annan plats än där adressen ligger, då blir min fråga om stadsdelen eller adressen är nybyggd? Ibland kan adresser hamna fel på nybyggda platser. I så fall kan du i Google Maps skicka in ett rättelseförslag, där du anger var adressen faktiskt ligger.

    Lägg gärna upp några printscreens där man ser hur du lagt in adressen (när allt ser rätt ut), och hur den sedan hamnar fel, och hur det ser ut då. Annars är det svårt att förstå exakt hur du menar.
     
    Heleg gillar detta.