Problem: Fel kod 21

Diskussion i 'P10-serien' startad av Bandi 50, 27 jul 2018.

  1. Bandi 50

    Bandi 50 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2018
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei p10 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei p10 plus
    Jag har fått nytt sim kort till min Huawei p10 plus som jag älskar och inga problem haft sedan inköp för 8 mån ca. Kan se på comviqs sida att pengar finns på kontant kort och mitt kort som tillhör abonnemang fungerar perfekt, också comviq Hållet på så länge att jag håller bokstavligen håller på att få näsblod. Har haft kontant numret I flera år och därför vill behålla och ha det som extra nummer på telefon. Finns dubbla simkorts möjlighet. Bytat simkort I respektive fack i telefon och telefon läser av vilket simkort som är vilket Men kan ändå inte ringa smsa eller ta emot.. Men det simkort fungerar i äldre telefon? Om nån har någon vetskap om vad det är som kan vara felet skulle jag vara tacksam. Mvh Bandi 50
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Testa att beställa ett nytt SIM-kort från Comviq - du behåller ditt gamla nummer, och ditt gamla SIM-kort inaktiveras inte förrän du aktiverar ditt nya. Låter som att det är något galet med SIM-kortet.

    När får du fram "felkod 21"? I samband med att du stoppar in kortet i telefonen? Eller i samband med att du försöker skicka ett SMS eller ringa ett samtal?

    Du kan också kolla med Huawei Support här - de har en chatt: HUAWEI Consumer - Make it Possible-HUAWEI Official Site-HUAWEI Smartphones (Längst ned till vänster på sidan).
     
    Bandi 50 gillar detta.
  3. Bandi 50

    Bandi 50 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2018
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei p10 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei p10 plus
    Tackar för dina tankar och du får de tankar på jag haft om vad som kan vara fel stämmer ganska väl. Felkod 21 får jag då jag genom att kolla det meddelande som tex skickats då får jag på meddelandets info "felkod 21". Tackar för huaweis sida att söka på Totalt glömt bort i all irritation och frustration av icke fungerande kort haha. Stort tack
     
  4. Bandi 50

    Bandi 50 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2018
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei p10 plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Huawei p10 plus
    Ursäkta Bernard du verkar vara medveten det du skriver om Tittat lite på vad du skrivit tidigare så tänkte fråga med om ett bra skydd för allt från surf, wifi helhetssyn på ett bra skydd tex f-secure eller liknande.Mvh Bandi 50
     
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Nej, sådant behöver du inte bry dig om alls med Android. Det är meningslöst. Se bara till att hålla telefonen uppdaterad och installera endast appar från Google Play och inte från några andra källor.

    Google har ett inbyggt säkerhetskydd redan (Google Play Protect), och skulle någon säkerhetslucka dyka upp kommer ändå inte något virusprogram att skydda dig eftersom alla appar i Android körs i en sandlåda och har därför begränsad/ingen åtkomst till andra appar, tjänster eller OS:et i stort. Endast en systemuppdatering av telefonen hjälper då.

    I ex. Windows körs inte appar i en sandlåda (eller ja, förutom de som installeras via Windows Store, men ingen använder Windows Store) och de kan skriva till systemfilerna om du ger en app fullständig adminbehörighet, så där är någon typ av utökat skydd möjligen mer motiverat eftersom större skada kan göras.
     
    Last edited: 28 jul 2018
    Kristy, Bandi 50, jnsson och 1 annan gillar detta.