Jag har problem att logga in på vissa applikationer. Gowalla och skype hävdar att användarnamnet inte finns, går heller inte att logga in via webbläsaren. Och ja, jag är säker på att användarnamn och lösenord stämmer, det var inga problem med Android 2.1 och det går alldeles utmärkt att logga in på en vanlig dator. Problem med certifikatskedjan kanske? Någon annan som haft samma problem?
same old story! ja men vafan eller, nästan så man ska slänga in en root imorgon bara för att slippa denna skiten asså!
Legend krachar när anslutningar ska lägga till Tja! Installerade nya 2.2 nu i eftermiddags och vad jag märke direkt var att den tagit bort mina internet inställningar. Strange, men hade hört det av en kollega på Desire tidigare så jag var inte så förvånad. Skulle lägga till ett nytt konto och då krachar den delen. Efter det kommer jag inte in där alls. Kan välja anslutningar\mobila nätverk\åtkomstpunktsnamn men får direkt en krach i com.androidsettings. Vad göra?
Jag har inga problem, älskar 2.2. Galleriet har blivit ruggigt segt att uppdatera men annars...smooth sailing!
Förstår inte hur så många kan ha problem med 2.2 Fick min chef till att uppdatera sin legend i fredags, han visste inte ens om att det fanns en uppdatering med det tog 5 minuter på hans telefon så va den uppdaterad och funkade klockrent
5 min för att ladda ner 85mb, starta om telefonen och installera froyo? Det var som fan, min tar 5 min bara att starta om! (Nåja... ) I början flöt min uppdatering på fint och jag märkte inget direkt störande men nu är telefonen imellanåt väldigt seg (kräver omstart då och då) och galleriet vill inte alltid ladda, tar lååång tid att ladda trots mina 6(!) bilder som finns där. Upplever även videoinspelningen som seg och laggig efter Froyo... Tyvärr!
Tog ca. 10min sammanlagt på min telefon, men på chefens så gick det fort som bara den. Och vi har inte wifi på jobbet utan detta va över 3G, chefen har telia företagsabbonemang och jag har Telenor abbonemang så inget direkt konsigt med dem. Min telefon blev lite seg en gång i början, startade om den å sen dess har den funkat kanon. Några har ju tipsat om att ha telefonen på deboug-mode eller vad det heter när man kopplar in den till datorn, ska visst lösa lite av lagg/seg problemen påstås det.
Enda jag märkt efter uppdateringen är att HTC:s väderwidget kraschar efter jag flyttat en app till SD-kortet. Men det kan ju va App to SD som är något tokigt med... men det låter ju lite långsökt. Annars har jag inget att anmärka på, just nu iaf
är det någon som vet om det finns ett easyway att nedgradera den och roota jävlar så man kanske slipper allt dessa problem jag har funkar inte att skicka sms (ofta).. allmänt seeeeeeg svarar inte på min USSD kod
Jag kör sense på min legend och efter 2.2 har den börjat bete sig konstigt. Det mest störande i telefonen är att den startar om hela sense när jag går ur program. Så fort jag trycker på "home" knappen vare sig jag kollar mail, lyssnar på musik eller skriver meddelanden så blir displayen vit och det står HTC i grönt. Några sekunder efter står det "laddar ..." över mitt vanliga skrivbord precis som när man slår på telefonen.. Det tar allt som allt runt 10 sekunder innan allt är klart och jag kan använda telefonen igen. Riktigt irreterande. Ingen som upplever samma sak eller har en lösning på problemet?
Jag har samma problem, rätt irriterande, speciellt om har bråttom med att göra något. Å andra sidan så hade jag samma problem innan uppdateringen också. Men det kraschar lite oftare nu än innan. Möjligt att det funkar bättre om man skulle göra en återställning av telefonen...
Att Sense lägger av så man får ladda det när man går tillbaka till hemskärmen händer väl när telefonen får slut på minne och bestämmer sig för att det är en bra idé att stänga av Sense. Alternativt om man har en taskkiller som gör det. Idag spårade min telefon ur totalt. Först vägrade tangentbordet fungera i meddelandeappen (stock) och ett tag senare gick allt segt som sirap. Efter omstart saknades en bunt program i appdrawern men nu verkar allt vara återställt. Spännande!
Har liknande problem, ingen teckning osv. Men har inte heller fatt sla in min pin kod heller... Testat starta om och med andra simkort.