Nu har jag installerat om med Sony companion. Laga bla bla bla. Nu kollade jag under *#*#4636#*#* o hade lte/UMTS. Nu ska vi se vad som händer. Återkommer.
Kanske löst det igen.. Verkar funka men det återstår att se. Avinstallerade hitta.se då jag inte kommer på flera appar som kan ha med telefonsamtal att göra. Återkommer igen..
Hur jag än provar så funkar det inte. Jag ringer, signal kanske går fram sedan försvinner teckningen. Verkar som om telefonen inte är tillräckligt snabb vid byte till 3g.
Det låter som ett operatörsproblem annars kanske fel på antennen i telefonen? Möjligtvis mjukvaran, om du orkar testa en reparation via dator som jag skrivit om tidigare, annars blir det nog att lämna in den på service tyvärr
Kollat o donat men inget hjälper. Så fort det byts mellan 4g till 3g vid samtal bryts samtalet. Då kollade jag *#*#4636#*#* och under "välj radioband" så står det United States o Japan?? Vill nån vänlig kolla vad det står hos er? Dom tre prickarna uppe till höger efter 4636koden.
Men jag har ju fixat mjukvaran i sony companion m. M. Borde inte det hjälpa? Vad står det på radio i din?