Fråga: Fel på batteriet?

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av CLS2, 22 sept 2013.

1. CLS2

CLS2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej,

Jag har haft min HTC One i nästan en vecka nu. Jag köpte den på Tradera och telefonen var begagnad. Killen som sålde den hade köpt den den 31 maj 2013.

Jag börja undra nu om det är något fel på batteriet. När jag har laddat till 100% så sjunker batteriet till 48% redan efter 12 timmar och då har jag inte gjort något på telefonen mer än kollat lite mail.

Jag har redan tittat igenom telefonen på vad man kan stänga av så att inte batteriet drar iväg, exempelvis har jag stängt av synkning på mail och appar, har satt den i energisparläge, avaktiverat "snabbstart" etc.

Jag har blivit rekomenderad att köra en app som heter "Gsam Battery Monitor". Batteri status 100% (har precis laddat telefonen. Temperaturen ligger på 26 grader, volt 4.206 v, Typ/hälsa Li-ion: bra. Enligt Gsam Battery Monitor så drar skärmen mest ström (vilket är förståeligt) och de appar som drar mest ström är "System (Android OS)" med 37% och "Android-system" med 9,1%. Resten av apparna är jämt fördelade.

Är detta onormalt? skall batteriet dra så snabbt? :cry:

2. Toydroid

Toydroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Den skall verkligen inte förbruka batteri så snabbt, ifall man inte använder den vill säga.

Kan ta min telefon t.ex. Den har gått ner till 64% på lite över 24timmar, Och då har jag både wifi samt mobildata aktiverat, skärmen har dock bara varit på 1timma och enheten har varit "vaken" i 1½ timmar. 64% det vill säga att den har dragit 36%, inte tvärtom.

Men det är skumt att din drar så mycket batteri, om sync och etc är avstängt.

3. CLS2

CLS2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har 4.2.2 installerat och har läst att den innehåller batteriproblem. Vad kör du själv för firmware?

4. Toydroid

Toydroid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Jag kör också 4.2.2 men min batteritid blev faktiskt bättre med det än tidigare. Men jag har hört att många har haft problem med batteritiden sen dom släppte den uppdateringen.

Har du provat att göra en fabriksåterställning, ibland kan det hjälpa. Och när det gäller android är det mer eller mindre standard metoden för att avhjälpa fel.

5. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

6. CLS2

CLS2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har nu gjort en fabriksåterställning, håller tummarna att det har löst batteri problemet. Har meckat med telefonen i runt 2 timmar, installerat massa appar och konfigurerat inställningar så nu ligger batteri-status på 54%.

7. plun

plun Android Medlem

Mottagna gillanden:
    520

MINA ENHETER

Det tar några "battericykler" innan luren ställt in sig.

Sen har du en superb funktion i "Strömsparning" som man aktiverar när man inte vill vara online, dvs oftast om man jobbar elller pluggar för då ska man inte bli störd av diverse pling-plong-notifikationer.

CLS2 gillar detta.
  8. CLS2

CLS2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Batteritiden blev mycket bättre efter fabriksåterställningen, härligt! :)