Fråga: Fel period

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av Droid55, 23 feb 2018.

  1. Droid55

    Droid55 Guest

    Vi beställde Tele2 Unlimited den 16/2 och fick det i brevlådan i tisdags eller onsdags. Inte aktiverat SIM-kortet än men tänkte ev. göra det idag.

    När jag loggade in på Mitt Tele2 står det "Summa för perioden 1/2 - 28/2". Hur kan vi betala för denna period när vi inte ens har utnyttja abonnemanget denna period? Behöver jag ringa Tele2 idag i samband med aktivering av SIM-kort för att rätta till det?
     
  2. 6150

    6150 Android Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    5 369
    Mottagna gillanden:
    2 812
    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Info:
    Främst för samtal. Telia & Telenor.
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    Telia S & Telia N.
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52S 5G
    Info:
    Tvillingkort från Telia Norge.
    Har du kollat på fakturan ?
     
  3. Droid55

    Droid55 Guest

    Ser ingen aktuell faktura. Det finns fakturor från 2017-06-28 fram till 2018-02-28 men alla är markerade som betalda... Mycket lustigt system.
     
  4. 6150

    6150 Android Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2012
    Inlägg:
    5 369
    Mottagna gillanden:
    2 812
    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia S & N & Telenor S.
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20+
    Info:
    Främst för samtal. Telia & Telenor.
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Info:
    Telia S & Telia N.
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy A52S 5G
    Info:
    Tvillingkort från Telia Norge.
    Är det ett helt nytt abonnemang & kundprofil, eller har ni något äldre abonnemang också ?

    Jaa, Mitt Tele2 är lite ologiskt. Enl Mitt Tele2 hade jag 9 datakort trots att jag bara har 3 st aktiva. Felanmälde och de krävde att få logga in med mitt lösenord för att kunna se själv hur det såg ut, trots att de fått screenshots från mig. Nu några månader efteråt syns bara 3 st kort så som det ska vara.
    Har även felanmält att VoLTE inte fungerar på mitt abonnemang... då försöker teknisk support få tag på mig genom att ringa mig... haha, varken inkommande eller utgående samtal fungerar! De får ta kontakt med mig på annat sätt ju såklart.
    Hög kompetens [emoji23]
     
  5. Droid55

    Droid55 Guest

    Han har inga äldre abonnemang. Han är ny kund. Mycket lustigt.

    Jag ringer kundtjänst imorgon för att reda ut det. Hoppas de godkänner att jag ringer i hans ställe.
     
    Last edited by a moderator: 23 feb 2018
  6. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Troligtvis så blir det bara fel i datumangivelsen. Kolla på fakturan som kommer sen vad som står. Självklart ska ni inte betala för mer än vad ni haft abonnemanget.

    Onödigt att oroa sig i onödan, innan det blivit fel :)
     
  7. Droid55

    Droid55 Guest

    Det är min pappa som är orolig och eftersom jag inte vet vad som pågår kan jag inte lugna ner honom heller.
     
  8. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 208
    Mottagna gillanden:
    17 691
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Det står så där bara för att det är denna månad, men ni kommer betala från det datum som abonnemanget startar och framåt. Första fakturan kommer vara lite högre än vanligt då du betalar från när du aktiverade abonnemanget fram tills månadsskiftet och sedan för månaden framöver
     
    bernard gillar detta.
  9. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    Jag beställde ett Tele2 unlimited i början på månaden med portering den 19de.

    När jag loggar in på mitt tele2 så syns det inga fakturor för mig. Dock så visas månadskostnaden som 499kr (beställde som student vilket är 399/mån).

    Jag skulle vilja påstå att så länge man inte får en felaktig faktura så är det inget att oroa sig över.
     
  10. Droid55

    Droid55 Guest

    Det förklarar inte alla andra "tomma" fakturor. Vad menar du med första fakturan kommer vara lite högre än vanligt? Bör vi avvakta och aktivera SIM-kortet den 1 mars kanske?
     
  11. rufy93

    rufy93 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    1 882
    Mottagna gillanden:
    410
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Galaxy S22
    Säg att man börjar abonnemanget 21/2, då är det 8 dagar som abonnemanget är aktivt i februari.
    Istället för att sända en faktura separat för feb så brukar operatören skicka en samlad faktura för feb och mars, dvs för 39 dagar. (8 i feb och 31 i mars.)
     
    jnsson gillar detta.
  12. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 208
    Mottagna gillanden:
    17 691
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Det är precis som @rufy93@rufy93 skriver. Han kunde inte förklara det bättre. Men jag förstår inte vad du menar med "andra tomma fakturor"?
     
    rufy93 gillar detta.
  13. Droid55

    Droid55 Guest

    Hur mycket kan det beloppet hamna på då? Om månadskostnaden är 399 kr?

    Tomma fakturor menar jag med detta:
    Skärmavbild_2018-02-23_kl__08_14_33.png
     
  14. Droid55

    Droid55 Guest

    Bara jag som tycker det är konstigt att mötas av dessa icke existerande fakturor?
     
  15. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 208
    Mottagna gillanden:
    17 691
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    För varje dag som abonnemanget är aktivit kommer det läggas på 13.2kr så då är det bara o räkna när ni startar abonnemanget
    Nope, det där är märkligt. Det där skulle jag ringa o prata med Tele2 varför det ser ut så där
     
    bernard och Droid55 gillar detta.
  16. Herrn

    Herrn Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jan 2010
    Inlägg:
    3 183
    Mottagna gillanden:
    1 502
    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor Telia
    Telefon:
    Iphone 15 pro max Samsung s21 ultra
    Telefon 2:
    Iphone 13 pro max
    Telefon 3:
    OnePlus 7T pro
    Platta:
    iPad PRO 128GB
    Platta 2:
    Samsung galaxy S7+
    Som dom andra skriver så kommer du få betala för den perioden abbonemanget är aktiverat under februari, inget konstigt med det och ni kommer få en förhöjd första faktura i mars, sedan att det står 1 februari till 28 februari på fakturan är troligtvis pga av att man gör det enkelt för sig på tele2 genom att skriva ut månaden istället för från det datum som ni aktiverar det, men ni kommer inte få betala för hela månaden.
     
    bernard gillar detta.