Fel storlek på ikoner med Bettercut

Diskussion i 'Teman och grafik' startad av nu1mlock, 10 jul 2010.

  1. nu1mlock

    nu1mlock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    197

    MINA ENHETER

    Tjohej!

    Jag fick för mig att ändra temat lite på min Samsung Galaxy S, vilket i princip innebär att byta bakgrundsbild, launcher, widgets och ikoner på hemskärmarna.

    Bakgrundsbilden var inte så svår, launchern och widgets likaså (använder Launcher Pro). Ikonerna var däremot bra mycket jobbigare. Inte svårt att byta ikoner med Bettercut, men något gör att det blir skitfult.

    Jag använder iDroid, då jag gillar dessa bäst (av de ikoner jag har hittat) men ikonerna blir alldeles för stora och "utdragna" med Samsung Galaxy S. Finns det något som löser detta eller är det pga. upplösningen på skärmen och att ikonerna är för små?
     
  2. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Är ikonpaketet du använder högupplöst? HDPI-ikoner skall vara 72x72 pixlar. Använder man "vanliga" MDPI-ikoner på 48x48 pixlar så kommer de uppskalas och bli suddiga.
     
  3. nu1mlock

    nu1mlock Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    381
    Mottagna gillanden:
    197

    MINA ENHETER

    Där har vi i sådana fall svaret. Nej, ikonpaketet ligger på 48x48 pixlar. Surt!

    Jag gjorde dock en egen liten lösning som jag faktiskt gillar bättre. Jag gillar när det är lite minimalistiskt, så jag kör enbart med en hemskärm, en X10-klocka, Snowstorm (2x1) och BattStatt (stor).

    På det så kör jag Launcher Pro med tre "skärmar" (?) så att jag har plats för 15st program. Där använder jag ikonpaketet istället.

    Dessvärre har jag ingen möjlighet att visa upp det, men jag gillar det. :P
     
  4. Hiero

    Hiero Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    448
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Kan man ändra utesende på ikoner med Bettercut när man kör Helix?