Fel upplösning?

Diskussion i 'Google Stadia (Stängdes 18/1/2023)' startad av Haesten, 18 dec 2020.

  1. Haesten

    Haesten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Hej!

    Har 2 st Chromecast ultra med en stadia kontroller. Jag byter mellan att sitta i vardagsrummet och sovrummet.

    Vardagsrummet är en ny bra tv, funkar perfekt, sovrummet är lite äldre och där har jag stött på ett problem.

    Alla spel klipps av en bit runt om, de saknas kanske 1-2cm runt om hela spelet, vilket tyder på fel upplösning.

    Jag provade ändra skärmstorleksfunktionen som är inbyggd i tvn men de enda som hände var har skärmbild blev mindre men spelet var fortfarande avklippt i kanterna vilket tydde på att de är något knasigt i själva sändningen från Google.

    Någon som vet vad de kan bero på?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Kan du i TV:ns inställningar välja "dot by dot", "full Pixel" eller dylikt under displayinställningar/format där du också väljer 16:9, auto osv. Det är ett overscan-problem du har, hur TV:n väljer att visa bilen, snarare än något problem med din chromecast/upplösningen.

    Heter olika saker på olika TV-märken, men du kan också googla på din TV-modell och bara lägga till "overscan HDMI", så bör du hitta var alternativet finns :)
     
    Mr. Ofi, kirkx10 och Haesten gillar detta.
  3. Haesten

    Haesten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Ska prova detta så fort jag kommer hem
     
  4. Haesten

    Haesten Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2012
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Hittade overscan långt in på någon sido meny jag inte ens kände till, tror lillkillen här hemma råkat klicka i den när han fått tag på dosan.

    Nu fungerar allt som de ska, stort tack för hjälpen
     
    Mr. Ofi, eastbound, Buzz och 2 andra gillar detta.