Fel vid uppdatering av 2.1

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av Dreas, 17 feb 2010.

  1. Dreas

    Dreas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Får detta fel när den automatiska uppdateringen ska dra igång: E: Error in /chache/signed-passion-ERW27-fromERD79.a487b405.zip, thats when using the OTA!

    Har även testat att ladda hem filen direkt till sd-minnet och kallat den update, både med litet och stort u. Har testat tre ggr. Har testat att ladda ner till datorn och döpt om filen och lagt över den, vad det nu ska spela för roll.

    Får detta när jag försöker köra manuellt:

    E:Can't open /cache/recovery/command

    -- Install from sdcard...
    Finding update package...
    Opening update package..
    Verifying update package...
    sedan något om status (7)
    E:failed to verify whole-file signature
    E:signature verification failed
    Installation aborted

    Snackade med en på googleforum och han sa att han aldrig sett det förut, han tyckte jag skulle skicka in den och få den utbytt, vilket suger. Har även mailat google, men tänkte att ni kanske har svar innan dom. Har följt http://androidforums.com/nexus-one/41504-how-force-2-2-2010-ota-update.html utan att lyckas.

    Vill helst inte roota.
     
  2. TossiToker

    TossiToker Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du kan ju pröva återställa telefonen som den var när du kom sen dra direkt in updaten
     
  3. goboondock

    goboondock Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har samma problem. Kan det vara strul för att man har en mac data?? Känns konstigt om det är så, men är det därför?
     
  4. Dreas

    Dreas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har via recovery rensat allt och sedan gjort en factory reset av datan. Men det kanske går att göra på något annat sätt? Hur isf? Jag är öppen för alla förslag :)

    Jag kör windows 7 och lurade på ifall det var något med säkerheten, men det funkar ju inte via OTA heller så jag har ingen aning.
     
  5. TossiToker

    TossiToker Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej inte vad jag kan komma på just nu, sista utvägen är väll pröva på roota den,
     
  6. Dreas

    Dreas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Okk, får vänta på googles svar, sedan får jag väl roota den ifall deras svar inte är nog bra.

    Thnx blunden!

    Använde relase 36 istället och körde som image, fungerade klockrent.
     
    Last edited: 17 feb 2010
  7. goboondock

    goboondock Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vad menar du med relase 36 och image? Är relativt oinsatt, men lider av samma problem som du, eller led kanske.
     
  8. Dreas

    Dreas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Release 36 heter något längre, men jag orkade inte söka upp namnet.

    Iaf: http://android.modaco.com/content/g...-online-kitchen-optional-root-insecure-himem/

    Där hittar du 36an, ERE36B heter den.

    ERE36B - image Format drog jag ner, döpte om till PASSIMG.zip, la in i root på sd-kortet, startade om mobilen med trackballen intryckt för att starta bootloadern, sedan valde jag bootloader, sen hittas filen och det sköter det mesta själv, man får trycka ja två ggr tror jag. Sedan när det kört klart är det bara att starta om.

    Vet inte om jag märker någon direkt skillnad, har iaf pinch-zoom i standardbrowsern nu. :D