Felaktiga tidsstämplar i chatten

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av okabore, 2 maj 2011.

  1. okabore

    okabore Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Uppdaterade min frus mobil igår till senaste versionen från Samsung. Har tyvärr mest varit problem med det. Det största av dem är att alla chattmeddelanden hon får har en tidsstämpel som visar på att de skickades två timmar tidigare än vad de faktiskt gjorde.
    Hennes meddelande tar jag emot med korrekt tid dock.
    Är det någon som har stött på ett liknande problem och vet vad man kan göra för att fixa det?
     
  2. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Kolla vilken tidszon som är inställd på telefonen, kanske kan vara nått där som spökar. Hade liknande problem med kalendern när den synchades från mitt googlekonto kalender. Skrev in en tid i kalendern men i telefonen stod det en annan.
     
  3. okabore

    okabore Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2010
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du hade helt rätt Pjodor. När telefonen uppdaterades så sattes tidszonen till +0h. Jag såg det inte eftersom texten var grånad när man hade valt Automatic/ use network-provided values. Känns som en semimeningslös funktion i övrigt. Den verkar ju inte uppdatera gravt felaktig tid eller tidszoner. Är det bara att den hjälper telefonen att gå konstant felaktigt utan att forta eller sakta sig? :)
     
  4. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Vet inte riktigt, jag har alltid ställt in den manuellt eftersom det verkar bli någon timme fel eller så annars :P