Fick Galaxy S idag, Vad göra?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av Osc., 19 okt 2010.

  1. Osc.

    Osc. Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja som rubriken säger så undrar jag vad det första jag borde göra är, och nu menar jag självklart inte ställa in språk, ringsignal eller dylikt.

    Utan jag menar mer om jag ska börja med att uppdatera till Froyo, eftersom den kom nu ganska nyligen, eftersom jag läst endel om att man kan bli tvingad att göra en "factory reset", vilket kan vara mindre smärtsamt nu innan man börjat mixtra med inställningar, kontaktböcker m.m.

    Eller tycker ni det är bättre att jag kör med telefonen ett tag, och sen när jag lärt mig grunderna och vill utöka förmågan, uppdaterar.
    För hursomhelst så kommer det väl ändå vara värt att i slutändan uppdatera, eller?

    Är det något annat specifikt ni rekommenderar att göra i början, nu har jag somsagt inte testat, men hur fungerar det tillexempel med kontaktbok, kan jag kopiera från SIM? vad mer finns det att göra som är praktiskt i längden?
    Apps som kan vara bra finns redan befintliga trådar att läsa i, så det får jag söka reda på där, likaså "Ny på android-tråd".

    P.S Har aldrig använt Android förut, inte touch heller för den delen.
     
  2. vbilly

    vbilly Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Skulle du vänta med att uppdatera din nyköpta bil om det var gratis,du fick fler roliga saker att pilla med, inte slet mer på bilen och tog ca 10 min att göra?

    Nej men, det går inte att uppdatera luren officiell väg, så tryck runt lite och lär dig hur android och galaxy s fungerar så kommer nog uppdateringen finnas tillgänglig lagom till att du suktar efter fler funktioner.
     
    Last edited: 19 okt 2010
  3. Osc.

    Osc. Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Haha, bra jämförelse, och det finns en poäng i det!
    Vadå inte officiell väg? hur menar du? är det inte den slutgiltiga uppdateringen som kom ut nu i fredags?
     
  4. Robbans

    Robbans Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo men download-servern ligger nere just nu..
     
  5. SGSi9000

    SGSi9000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2010
    Inlägg:
    1 158
    Mottagna gillanden:
    159
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Note 9
    ROM:
    Original
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S8+
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge +
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad
    Jo men är borttagen pga av en nyfunnen bugg sägs det.
     
  6. erikd

    erikd Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    DU får som sagt vänta någon dag förmodligen. Angående kontakter och liknande är ett tips (om du nu inte redan har det) att lägga in alla sina kontakter på ditt google-konto och därmed också få dem i telefonen. Det kan du till exempel göra medan du väntar :)
     
  7. vbilly

    vbilly Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Den uppdateringen du pratar om är temporärt borttagen från kies pga. nån bugg.
    Kommer nog upp snart igen.

    Men som sagt, pilla runt lite på luren, läs igenom lite trådar här på forumet så rinner nog tiden iväg och om några dagar (troligen) så kan du uppdatera via Kies.