Fråga: Filer över 4gb? (för dummies)

Diskussion i 'Mediaenheter & TV-apparater' startad av mandolph, 5 jun 2013.

  1. mandolph

    mandolph Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2013
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjappa! Har precis beställt en sticka som lär komma om någon vecka.
    Tanken är att den ska ersätta min burk som surrar vid tvn just nu. Det stora problemet jag upptäckt är att jag gillar att ladda ner HD-material ofta filer över 4gb men detta går ej i alla fall på min orotade Sony Z samt Nexus 7. Detta gör inget men vill verkligen kunna få ner detta till TV-stickan. Den ska ha stöd för Micro-SD och även extern hårddisk. Finns det någon enkel lösning för någon som ej kan så mycket om android och rotning m.m.? Vet att man kan dela itu filmer men vill ju ladda ner direkt via utorrentappen vilket omöjliggör detta... Stort tack på förhand alla! Mvh mandolf.

    Stickan: MK808 Dual-Core Android 4.1.1 Google TV Player w/ 1GB RAM / 8GB ROM / Wi-Fi / TF / HDMI http://dx.com/p/mk808-dual-core-and...player-w-1gb-ram-8gb-rom-wi-fi-tf-hdmi-160535
     
    Last edited: 5 jun 2013
  2. strangelovee

    strangelovee Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Det går fint att streama från datorn om det är vad du söker, bara att se till att ha utorrentmappen delad och sedan leta rätt på den mha es explorer eller liknande filhanterare på stickan. ett annat alternativ är att köra XBMC för att få ett fint bibliotek. Det som krävs är en trådlös router eller att du köper till en ethernetdongel till stickan

    xbmc klarar även att spela ouppackade rar
     
    Last edited: 5 jun 2013
  3. mandolph

    mandolph Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2013
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej och tack för ditt svar! Detta kanske inte var min topplösning men får göra som du tipsar om om det ej finns ett smartare sätt. Jag hade gärna laddat ner via mediastickan istället för att behöva blanda in en dator i processen men filsystemet stödjer ju ej filer över 4gb. Men kan man t.ex formatera det minneskortet som sitter i stickan och sedan ladda ner filerna till det? Eller att man har en extern hårddisk inkopplad med rätt filsystem (som stödjer över 4gb) som man laddar ner till? Ingen som har någon ide? Tack på förhand!
     
    Last edited: 5 jun 2013
  4. arvesen

    arvesen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    155
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Samsung Tab A 10.1
    Om du rootar stickan kan du installera stöd för externa diskar som kör ntfs! https://play.google.com/store/apps/details?id=com.paragon.mounter