Problem: Filmer på Tab S

Diskussion i 'Galaxy Tab S' startad av lillajag1, 4 jun 2016.

  1. lillajag1

    lillajag1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2011
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej.

    Försöker föra över en film till flickvännens platta eftersom vi ska på utlandsresa och vill kunna se film under flygningen.

    Problemet är att jag kan inte föra över filmen direkt från PCn till plattans SD-kort. Då får jag felmeddelande och filmen flyttas inte, men tex. .sub-filen, dvs undertexten flyttas. Har provat att föra över filmen först till plattan och det går bra, men då får jag fullt minne på plattan och vi vill gärna ha två st filmer därav behovet att ha en film på SD-kortet.

    Nått tips? Mvh / mini
     
  2. lillajag1

    lillajag1 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2011
    Inlägg:
    44
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    När man försöker föra över till SD-kortet kommer: "Enheten har antingen slutat svara eller så har den kopplats ifrån"
     
  3. dieselmagnus

    dieselmagnus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2011
    Inlägg:
    144
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Flyttatill plattan och i plattans filhanterare flytta till sd kortet. Använder du samsung kies? Då funkar det alltid för mig. Har du ingen minneskortsläsre i datorn?
     
  4. Groppe

    Groppe Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    819
    Mottagna gillanden:
    203
    Telefon:
    LG G4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    LG G4
    Telefon 2:
    Galaxy S4; Galaxy Nexus; Xperia X10
    Telefon 3:
    Ericsson P990; Nokia 6820
    Info:
    Ericcson R380
    Ericcson GA628
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10.5
    Platta 2:
    Sony Tablet Z3 Compact
    När du kopplar plattan till datorn, kolla i plattan om det finns olika usblägen, ums eller mtp borde funka bäst.

    Eller, kan det vara så att minneskortet är formaterat till fat32 så det går onte att ha fiöer över 4GB där? Gör isf om den till exfat, tror nog att det blir exfat om plattan får formatera minneskortet, men tänk på att när man formaterar så försvinner alla filer.
     
    bernard gillar detta.