Fingeravtrycksläsare och knappar för översikt och bakåt fråga.

Diskussion i 'Nokia 8 (2017)' startad av Blindanders, 21 jan 2018.

  1. Blindanders

    Blindanders Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jan 2018
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    HejHopp! Är rätt ny på forumet och Blind så jag hoppas mina hjälpmedel ser till så att jag skriver på rätt ställe. Har en liten liten fråga om Nokia 8 som jag använder med Androids inbyggda skärmläsare talkback. Vet någon om fingeravtrycksläsaren och de två knapparna på skärmen som heter översikt och bakåt är hårdvarustyrda? Eller är det android operativsystemet som styr dessa knappar? Att jag frågar beror på att när jag normalt ska öppna något på skärmen måste jag med skärmläsaren dubbelknacka men både översikt och bakåtknapparna beter sig helt annorlunda. De behöver jag bara komma åt med fingret för att de ska öppna översikt eller gå bakåt. Dessutom verkar jag inte kunna använda skärmläsarens funktioner för fingeravtrycksläsaren så något har Nokia ändrat någonstasns men deras forum och hemsida är så plottriga så jag gav upp med den. Hoppas på svar.Tackakr ödmjukast på förhand. /A
     
  2. Fredro

    Fredro Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2009
    Inlägg:
    820
    Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Bakåt och översikt knapparna är hårdvara. Fingeravtrycksläsaren fungerar som en hemknapp också dock utan någon mekanisk nedtryckning. Så det räcker att nudda den så skickar den ett hemkommando.