Problem: Fingeravtrycksläsaren fungerar inte 100%

Diskussion i 'Google Pixel 2 / Pixel 2 XL' startad av Salvion, 24 aug 2018.

  1. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    1 089
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    Hej

    Har en lite jobbig fråga, jobbig så till vida att jag köpt min Pixel 2 XL från England (Clove) och har på senaste månaderna retat mig på att fingeravtrycks läsaren fungerar sämre än från början, den tar inte mina fingrar helt enkelt.
    Jag skulle säga att den strular 10-20% av gångerna, och detta är när jag låser upp telefonen.
    Min förra Pixel XL och min Nexus 6P innan det har aldrig betet sig på detta viset annat än när man är tex fuktig om fingret.

    Exempel hur det kan vara nu, tar upp telefonen ur fickan och använder höger pekfinger, 1, 2 och 3 gånger utan att den tar det, byter hand och använder vänster pekfinger 1 eller 2 gånger innan jag sveper upp och låser upp den (vad kallas det bär den känner av att jag har den på mig?) och då funkar det.

    Jag har ofta torkat av läsaren, känner inte att det gör någon skillnad.

    Telefonen har ett skal Spigen clear slim så jag tror inte det påverkar.

    Så min fråga är är detta med läsaren något ni hört om som kanske är känt problem?
    För om jag gör ett ärende av detta så kommer jag vara utan telefon i veckor sannolikt och felet kan vara svårt att återskapa och då får jag kanske stå för kostnaden själv, så jag försöker göra en sannolikhets bedömning av hur det kan gå.
     
    bernard gillar detta.
  2. Travolta

    Travolta Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    2 080
    Mottagna gillanden:
    868
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 5
    Platta:
    Nexus 9
    Tycker min har strulat lite senaste veckan men vet inte varför. Annars märkte jag förra hösten (senare in på hösten) att jag hade väldigt svårt att använda den i vissa perioder när jag blev torr om fingrarna. Läsaren är sjukt bra men verkar lite känslig. Är du säker på att du inte får någon beläggning på fingrarna av fodralet? Dra av fingret några gånger på kläderna innan du testar, gör det skillnad?
     
  3. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    1 089
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    @Travolta@Travolta
    Jag är dålig på att lägga sådana där vardagliga saker på minnet, som som jag "upplevt" det så har jag gjort just så, torkat av fingret från vad man nu kan ha på det.
    Dock har jag inte tänkt på att vara torr om fingret (jag är väldigt torr om händer rent allmänt) men jag tänker på hur bra alla läsare funkat på andra telefoner och nu börjat strula lite för mycket för att jag skall acceptera det.
     
  4. inact_0033

    inact_0033 Guest

    Testa att ta bort fingeravtrycken och lägg in dem igen. Hade samma problem och nu fungerar det klockrent igen.
     
  5. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    1 089
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    @Petr@Petr
    Sorry glömde säga att jag gjorde det först igår kväll, så inte hunnit testa så mycket, men det är såklart ett bra råd! :)
     
  6. Salvion

    Salvion Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    1 089
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 8 pro 256 GB
    Info:
    Färg: Obsidian
    Platta:
    Google Pixelbook
    Har nu testat med ny inlagda fingeravtryck och det förbättrar inget, samma nivå på problemet, 25-50% av gångerna vill den inte låsa upp :neutral: