Har en 5iii inköpt på releasedagen. I slutet av november började fingeravtrycksläsaren sporadiskt ge upp. Inte så att den misslyckades att läsa utan att den inte ens försökte. Efter en omstart funkade det ett tag igen, från början några dagar men sen kortare och kortare innan den gav upp mer eller mindre helt runt jul. Valet fingeravtrycksläsare finns inte längre under Settings >Security.
Felsökte tillsammans med Sonys support och gjorde återställningar och reparationer hit och dit men inget hjälpte. De bad mig därför att skicka in den vilket jag gjorde via Elgiganten.
Tre veckor senare fick jag tillbaka den och de hade "konstaterat att det hade med mjukvaran att göra" och därför uppdaterat denna (vilket jag alltid gör så fort det släpps något nytt så hade det inte kommit något nytt under de tre veckorna den var inne på reparation så gjorde de ingenting).
Startade upp den med låga förväntningar, lade till mitt Google-konto kom till lägg till fingeravtryck, den klarade två avläsningar och gav sen upp igen.
Kontaktade Sony igen med frågan hur jag skulle gå vidare. De "eskalerade" till tekniker och ett svar skulle kunna dröja en vecka. Hör inget från dem och kontaktar dem igen och får höra att inget hänt men att de ska trycka på. Inget händer, kontaktar igen men inget har hänt. Det senaste jag hört nu är att det eskalerats ytterligare ett steg till ingenjörerna... Då tar det längre tid att få svar och de har ingen möjlighet att trycka på. Det jag däremot inte förstår är vad en sån eskalering ska kunna åstadkomma. Nu har det gått snart 4 veckor sen jag kontaktade dem efter att den första reparationen misslyckats. Jag hade hunnit skicka in den en gång till och kanske haft mer tur. De kommer ju bara säga att jag måste skicka in den igen till slut ändå eller? För det är ju uppenbarligen inte ett fel som jag kan lösa själv så då kommer det ta flera veckor till.
Vad har man för rättigheter i ett sånt här läge, kan de dra ut på det hur länge som helst? Har nu använt min sons gamla avlagda tre år gamla budgettelefon med sprucken skärm i snart två månader och börjar tröttna på det.
Click to expand...