Fråga: Finns det jag söker?

Diskussion i 'Mediaenheter & TV-apparater' startad av unaz, 26 sept 2014.

  1. unaz

    unaz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jul 2009
    Inlägg:
    326
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Jag börjar tröttna på att försöka få till streaming till stora TV'n nu. Har en Chromecast och netflix fungerar för de mesta bra, Plex fungerar sjukt ojämnt. Jag har köpt ny router som skall vara stark och bra (Asus RT-N660U) och visst, ibland snurrar en hel media fil nerladdad i MKV format tex, då känns det som att Chromecast är de bästa som finns, oftast pausar den och buffrar dock vilket får mig sjukt irriterad och förstör upplevelsen. Har jag kanske missat en inställning i plex där man väljer att enheten buffrar ordentligt?

    Jag är ute efter en så liten enhet som möjligt, med fullt stöd för de mesta mediafiler. Gärna med stöd för de flesta streamingtjänster online (netflix, HBO osv). Dock vill jag kunna lira upp mediafilerna lokalt utan att behöva bry mig om ifall plex vill fungera eller inte. En dator känns det kanske som att jag är ute efter som jag fjärrstyr med mobilen bara. Finns det andra enheter som kan vara värda att kolla upp? Finns det några prisvärda små datorer för detta ändamål?

    Tusen frågor.
     
  2. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
  3. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Om vi bortser från streamingtjänsterna så är en raspberry pi med xbmc ett riktigt bra alternativ. Styr den gör man t.ex. genom xbmc remote appen i telefonen eller via TV:ns fjärr (om den är någorlunda modern).