Finns det någonstans där man kan skriva in sig som en ideell översättare?(Sve<->Eng)

Diskussion i 'Allmänt' startad av RazerBlader, 30 sept 2011.

  1. RazerBlader

    RazerBlader Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Hejsan alla Swedroidare, jag har idag hjälpt till att översätta en app, och jag tycker att det var riktigt kul och jag undrar härmed om det finns någonstans där man kan skriva in sig och visa omvärlden att man är öppen för att hjälpa till med översättning från/till svenska och engelska, så att t ex personer på market blir medvetna om det? :D
    Tack på förhand, med vänliga hälsningar RazerBlader :P
     
  2. Thiesen

    Thiesen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 aug 2009
    Inlägg:
    1 052
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Maila till de som skapat appen och tala om för dom att du erbjuder dig att gratis översätta grejjer åt dom.
     
  3. RazerBlader

    RazerBlader Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Typiskt att man ska behöva gå till väga på det sättet :/ jag tror jag ska lämna in feedback till Google att de borde ha en hörna för ideella översättare så att alla som vill ha en översättning av sin app bara skickar in sin .apk så är det upp till översättarna att tanka ner de och översätta de för att sedan ladda upp de färdiga översättningarna :/

    Är det någon som vet vad Google har för E-post som man kan maila till om man har feedback och tips och idéer på förbättringar kring Android market?
     
    Last edited: 30 sept 2011
  4. softarn

    softarn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Tror inte att google kommer göra detta. Men självklart är det något som behövs, inte bara för svenska till engelska. Så om det inte finns redan kanske detta är ett tillfälle att skapa en sådan webbsida?
     
  5. Akillles

    Akillles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    1 738
    Mottagna gillanden:
    413

    MINA ENHETER

    Testa [email protected] :)
    skämt åsido, Här har du ett antal appar att gå igenom :) Projects search - Crowdin.net
     
  6. RazerBlader

    RazerBlader Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Tack för svaret, och jag ska läsa lite mera kring den sidan och se hur seriös den är och sådär och förmodligen så hjälper jag till att översätta en hel del av apparna :P:D

    Testat den sidan nu och kollt runt ett tag, men det verkar rörigt, jag kan inte göra sökningen swedish android, utan endast android, sen får man sitta och kolla igenom alla projekt, och en del ingår det inte svenska i, och många är redan översatta, så det verkar som en dålig sida enligt mig, så jag söker nog vidare :/ men tack igen iaf :) :D
     
    Last edited: 2 okt 2011
  7. Kjell59

    Kjell59 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2012
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Vi behöver en översättare.
    Sänd ett pm om det låter intressant ;)
     
  8. kalleboston

    kalleboston Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 feb 2011
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    194
    Telefon:
    Byter ofta

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Byter ofta
    Finns en risk att du var lite sen på bollen Kjell ;)
     
    indika gillar detta.