Finns det ngt sätt att spela lokala swf (flash) i mitt program?

Diskussion i 'Frågor, support och diskussion' startad av xtreme, 11 sept 2010.

1. xtreme

xtreme Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

HTC kan spela lokala swf (flash) men hur är det med andra telefoner? Någon som har tips vad man ska göra för att kunna spela lokala swf från sitt program? Testat genom webbläsaren med webview men får det inte att fungera i emulatorn iaf. Det inte bara reana flashfilmer jag menar utan där användaren kan klicka runt lite så att konvertera till rent filmformat är inget alternativ. Tips???

2. Dendu

Dendu Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Så länge den är gjord med flash 8 (eller tidigare) så bör den funka på alla android telefoner.
    (För flash 10 behöver du Android 2.2)

3. xtreme

xtreme Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det har inget med tillverkare att göra? Vet ex HTC har sin egen flashspelare.

Hur kan jag länka från mitt program swf-filen så den spelat upp? Har testat med webview och vanliga htmlkoden för att infoga flash men får bara kryptiska tecken där flashen ska vara i emulatorn.

4. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Jo, på versioner innan 2.2 beror det på tillverkaren som du säger. HTC körde med en version av Flash Lite på sina telefoner. Fulla flash 10.1 finns bara till 2.2 och är samma för alla dessa telefoner, oavsett tillverkare.

Flash kommer inte förinstallerat förövrigt utan måste installeras från Market. Är tveksam till om den fungerar i emulatorn då den vad jag vet kör nästan uteslutande kod kompilerad för ARMv7, dvs. är plattformsspecifik. Fungerar din kod på en riktig telefon?