Fråga: Finns det telefonsvararappar?

Diskussion i 'Applikationer' startad av Skipper, 1 feb 2019.

1. Skipper

Skipper Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag behöver använda telefonsvarare i jobbet ibland. Lite olika för olika tillfällen och tider på dygnet, men jag behöver ingen funktion att uppringaren kan tala in meddelanden. Alltså att jag kan tala in några olika meddelanden och enkelt byta mellan dem, eller ännu hellre att de går att schemalägga. I något meddelande vill jag ha möjlighet att lägga in fördröjning så att jag får en chans att svara, några vill jag att de svarar direkt och spelar upp mitt intalade meddelande. Jag tror att ni förstår ungefär vad jag är ute efter.
    Jag har sökt i Google Play med alla möjliga sökord utan att hitta något som ens är i närheten. Är det kanske så att en sån app inte är möjlig av något tekniskt skäl? Att en app helt enkelt inte kan ta ett telefonsamtal?
    Jag vet att man kan tala in meddelanden hos operatören, men det känns inte alls lika smidigt och lättjobbat som jag vill ha det.

Kristy gillar detta.
  2. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 864
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Ja, precis. Det är oftast en teknisk begränsning. Appen måste ha möjlighet att svara på och spela in samtal. Det är troligen väldigt svårt att få till. Jag hade gärna sett en sån app.

3. pitrus-

pitrus- Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    756
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OnePlus Two
    ROM:
    Cyanogenmod 13
    Jag skulle säga att denna lösning istället borde placeras i en växelplatform hellre än i telefonen. Speciellt med tanke på att Android 9.0 och nyare inte kommer stödja inspelning heller.

En av fördelarna med Vimla 2.0 år just att de väldigt lätt skulle kunna bygga en selektiv telefonsvararfunktion som man kan trigga med hjälp utav en app i mobilen oberoende om man kör iPhone eller Android.

4. goateye01

goateye01 Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    181
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia XZ3 Compact
    Aurora Spondi borde funka för dig.
    Kostar några kronor men det kan det vara värt!
    Har för mig att du får testa fritt i 30 dagar.

Kristy gillar detta.
  5. Skipper

Skipper Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tack för svar. Jag tror inte Aurora Spondi riktigt motsvarar det jag söker.
    Jag hade tidigare sökt på svenska på Google Play. Nu testade jag att söka på "answering machine with voice" och hittade några som eventuellt kunde vara det jag söker. De flesta verkade rätt skumma. Pakistan, Ukraina, Ryssland, Bulgarien mm som ursprungsland. Ingen enda från Västeuropa, USA Japan eller andra där man kunde förvänta sig att hitta bra appar. Ger dåliga vibbar.
    Till slut vågade jag mig på att installera TTS Voice Auto Answer. Ursprungsland Sydkorea. Där talar jag inte in meddelande utan skriver det som appen sen läser upp. Till min förvåning hade den inga problem svenska tecken. Ord som räksmörgås uttalar den felfritt. Tyvärr verkar det som om jag bara kan ha en text och inte flera olika att skifta mellan. Inte heller går det att schemalägga, men den verkar ändå ljusår smidigare att hantera än Telias telsvar. Värst tycker jag ända att den innehåller en fruktansvärt irriterande reklamblaffa som inte verkar gå att köpa bort.
    Jag har hittills inte haft möjlighet att ringa från en annan telefon och testa hur det funkar.