Finns ett stabilt (men inte nödvändigtvis snabbt) surfabonnemang?

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av DrLaban, 17 jul 2013.

  1. DrLaban

    DrLaban Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2010
    Inlägg:
    925
    Mottagna gillanden:
    94

    MINA ENHETER

    Börjar bli trött på att Spotify slutar byta låt stup i kvarten och gör att jag måste hjälpa den på traven genom att försöka sparka igång någon webbsida för att få en ny fräsch anslutning, samt att anslutningen till webbsidor är som att spela roulette: Ibland ansluts det diwekt och ibland kan det ta 32 försök till olika sidor innan en anslutning görs. När anslutningen väl sitter går dataöverföringen alldeles utmärkt.
    Idag kör jag Telenor Fri med Mobilsurf 1MB och vistas mestadels i Lund.

    Min fråga är: Är det någon som känner till om det finns något surfabonnemang som ger mig mer tillförlitlighet hellre än hastighet?
     
  2. maher.93

    maher.93 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2013
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har aldrig haft något liknande problem, hade Comviq innan med 8MB och nu kör jag Universal 1MB heeelt fri surf

    Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4 Beta
     
  3. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 331
    Mottagna gillanden:
    17 805
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Jag har inga problem med comviq. dock så är det inte fri surf, jag betalar för upp till 6 mbit men detta: [​IMG] är mitt senaste resultat. På min nya LG Nexus 4

    Datum för testet, måndagen den 15 juli 2013
     
  4. Moby

    Moby Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    712
    Mottagna gillanden:
    402

    MINA ENHETER

    Alla operatörer har stabil uppkoppling. Om det inte är något specifikt som stör just hos dig men det får ju sägas vara ovanligt. Annars är det ju något fel på masten och då lagar de den. Nätet övervakas 24/7. Men troligen har du något fel på din utrustning, modemet eller datorn. Men prova de olika operatörerna. Det finns ju kontantkort att testa eller hos tre får du gratis testa ett bredbandsSIM i en vecka:
    http://www.tre.se/Privat/Erbjudande/gratissurf/

    Lycka till.
     
  5. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Prisvärda surfabb är 3Surf-abonnemangen. Men även 3Pott med någon tilläggstjänst. Med 3 får du surf i upp till 32Mbit/s i 3G-nätet och upp till 64Mbit/s i 4G-nätet - på alla abonnemang. På kontantkorten är det upp till 32Mbit/s i 3G-nätet som gäller.

    Vilket abonnemang som är mest prisvärt beror på hur du använder telefonen i övrigt :)

    3Pott med tilläggstjänster:
    2GB data 89kr/månad
    5GB data 149kr/månad
    6GB data 178kr/månad

    3Surf
    Bas 1GB data 99kr/månad
    Plus 5GB data 199kr/månad
    Max 10GB data 299kr/månad
    Duo 20GB data 399kr/månad

    Två hadtighetstester:
    Bli medlem eller för att visa innehållet!

    Men testa med 3s gratis sim och se om det fungerar bättre innan du tecknar något nytt. Gör det inte det, är det nog fel på din utrustning.


    Sent from my iPhone using Tapatalk 2
     
    Last edited: 18 jul 2013
  6. Kate

    Kate Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    3 191
    Mottagna gillanden:
    1 041

    MINA ENHETER

    I Lund har ju Tre och Telenor dessutom separata nät så det kan mycket väl skilja väsentligt i både täckning och kapacitet.
     
  7. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 957
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Det skiljer sig i täckning och kapacitet, speciellt täckningen för 3G-näten. 3 kör ju också med 3G på 900MHz i Malmö och Lund-området vilket gör deras 3G-täckning större och mer genomträngande än Telenors, som endast kör på 2100MHz. Kapacitetsmässigt ligger 3 även bra till i Malmö och Lund, 900MHz-nätet hjälper ju till att avlasta det vanliga 2100MHz-nätet :)
     
  8. Mekuso

    Mekuso Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag har superb täckning och stabilitet med Telenor i Lund. Att streama musik och surfa på hemsidor är absolut inget problem, och jag har "bara" 3 MBit/s med ett av deras gamla Pott-abonnemang med obegränsad surf. Det du beskriver om att din uppkoppling misslyckas låter mer som ett problem i din telefon än med Telenors nät.

    Jag har dessutom jämfört lite med kompisars abonnemang, bland annat Tre och Halebop. Telenor har alltid varit stabilast. Jag vet dock att andra har upplevt det annorlunda så det beror nog lite på.
     
    Last edited: 19 jul 2013