Firefox OS [Boot to Gecko/B2G]

Diskussion i 'Övriga telefoner & tillverkare (ej Android)' startad av Chiftin, 16 mar 2014.

  1. Chiftin

    Chiftin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2013
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Motorola One Hyper

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Motorola One Hyper
    Hittade ingen tråd om Firefox OS när jag sökte.

    Är det ingen annan som sitter på en Firefox telefon? Jag fick min Alcatel One Touch Fire idag.

    Upplever telfonen ganska plastig, specielt on/off och volym knapparna, men jag gillar designen och jag tycker det oranga/vita färschemat är riktigt snyggt.

    OS:et känns laggigt och segt. Men jag vet inte om det beror på själva OS:et eller om det är för att telefonen har dåliga specs.

    Upplevde också att folk ibland försvann när jag pratade med dom, vilket aldrig har hänt på min Note 2 men det kan varta varit en tillfällighet.

    Känns inte heller som jag får ut allt som Firefox OS har att erbjuda på en Alcatel och jag har börjat kolla på Geeksphone Peak/Revolution istället som har bättre specs.


    Vilken OS version sitter ni på?
    Har ni köpt en Firefox OS telefon eller har ni flashat in det på en före detta android telefon?
    Vad tycker ni om Firefox OS än så länge?
     
  2. kirkx10

    kirkx10 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    1 427
    Mottagna gillanden:
    1 222
    Telefon:
    Motorola G100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Motorola G100
    Telefon 2:
    Sony Xperia XZ1 Compact
    Har bara provat det lite på min Desire HD, men blev inte så imponerad. Behöver nog ett par år på sig för att komma upp till en bättre nivå.
     
  3. DaKKs

    DaKKs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    536
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Jag har lekt rätt mycket med FFOS. Fick tag på en GeeksPhone Keon rätt tidigt så jag har varit med ett tag. Körde lite med ZTE Open C, men den tröttnade jag på så den såldes. Plastig och allmänt billig. Har nu beställt referensenheten Flame då Keon har lite svårt att hänga med nu för tiden.
     
  4. Chiftin

    Chiftin Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2013
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    11
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Motorola One Hyper

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Motorola One Hyper
    Mozilla har nu bestämt sig för att avbryta utvecklingen av Firefox OS till smartphones.

    https://discourse.mozilla-community.org/t/firefox-os-connected-devices-announcement/6864

    Jag är inte så förvånad faktiskt. Utvecklingen av FireFox OS för smartphones har gått väldigt långsamt i mitt tycke, jag var föga imponerad av vad FireFox OS hade att erbjuda i dagsläget för smartphones.

    Men vem vet vad t.ex. FireFox OS 4 eller 5 hade kunnat att erbjuda? Tror det kommer ta extremt lång tid för den lilla communityn FireFox OS har att nå till Version 4 eller 5 om communityn inte dör ut innan dvs, vilket jag garanterat tror kommer hända.

    Ändå så är man lite besviken då jag anser att det är bra med konkurrens.
     
    Last edited: 4 feb 2016
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, jag håller med. Även Ubuntu Touch verkar gå rätt trögt för att inte tala om Jolla.

    Om det åtminstone gick bra för ett fristående alternativ hade det känts betydligt bättre, så man vet att det alltid finns en "plan b" om det skulle behövas.