[Firmware] I9000XWJS5

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av Akillles, 12 februari 2011.

1. kurtnilsen

kurtnilsen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

hvordan kan jag ta samsung keyboardet från denna rom och putta den inn i en annan? nogon som kan hjelpa mig?

2. Akillles

Akillles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    413

MINA ENHETER

För att klargöra lite så innehåller den "nya" JS5 som finns på samfirmware även en bootloader update vilket göra att man kan bricka telefonen även om man har 3-knapps kombon.
    Den i första posten innehåller inte en bootloader så den är mycket säkrare att flasha. Annars är dom likadana.

Det är ingen som har lyckats att plocka ut det nya samsungs-tangetbordet från 2.2 så det som finns är den här från 2.1.
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=30214

3. helldroid

helldroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vilken av js5-versionerna ingår i nya köket? Det låter ju inte så frestande med en update av bootloadern som involverar risk för brickning.

4. Galaxxy

Galaxxy Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

du går in i Voodoo mappen på dina filer, sen skapar du en mapp som heter ''disable lagfix'' så försvinner det.

5. Skada

Skada Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjena, det va ett tag sedan jag höll på å flasha om mobilen nu, så jag har några noobaktiga frågor.
    Det är bara en fil i zip-filen du länkade till, var ska man lägga den i Ondin; PDA, Phone eller Modem?
    Går det bra att flasha med den bifogade filen från PDA:JPA/PHONE:JPP/CSC:JP4(XEE), eller måste jag flasha någon senare först?
    Vilken version av Odin använder du?
    Re-partition?
    Facktory reset före och/eller efter?

6. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

jag körde in nya bootloadern men märkte inget konstigt, vad är det för nått nytt med den igentligen?

7. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Behöver inte vara något nytt alls i den. Kan vara precis samma som redan är installerad i telefonen. I sämsta fall kan det vara en låst bootloader som sabbar möjligheten att installera en custom-kernel och/eller brickar din telefon ifall du vill prova installera ROMs som inte är baserade på Samsungs egna kernel (tex CM7).
    Har inte läst något som visar på att just denna bootloader skulle vara skadlig på något vis, men själv kommer jag inte installera någon inofficiell bootloader, det kan finnas vad som helst i dem...

aka_the_barf gillar detta.
  8. aka_the_barf

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

tack bra o veta

9. conny85

conny85 Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    930
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 6
    Telefon 2:
    Oneplus 3
    Vad är det för ny bootloader? den jag använde var GT-I9000_SBL_RCVDL_FIX_FINAL.7z

10. mchris

mchris Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Note 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Note 8
    Telefon 2:
    Xioami Redmi 4X
    ROM:
    Lineage OS 14.1
    Tack för denna tråd!
    Min SGS med 2.1 hade förvandlats från en (nästan) rapp telefon till en trögflytande sörja som ibland inte ens hann med att låsa upp skärmen innan man missat ett inkommande samtal. Dödsstöten var att lägga in en koppling en andra exchangeserver...
    Nu är det full fart igen. Alla appar kvar, bara att lägga tillbaka widgets och sortera apparna.
    Flashningen var en nagelbitare, funkade inte förrän kanske tionde gången. Fastnade på olika platser och fick enfärgad skärm på mobilen. Testade annan dator och annan USB-port och till slut så gick det. Ungefär som med Kies...

11. IvanBoring

IvanBoring Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

S---n i gatan vilken skillnad det blev med denna version. Köpte min SGS för några veckor sedan med 2.2 installerad och var jättebesviken. Min jobbmobil som är en HTC Desire Z var brutalt mycket snabbare men nu flyter allt på som det ska med SGS:n och jag är jättenöjd. Tack alla som bidragit!

:D:D:D:D:D

12. jimsii

jimsii Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Är trött på att vänta på att den officiella 2.2.1 ska släppas så tänkte fixa det med Odin nu.

Har laddat ner filen på första inlägget här och packat upp den. Är det sen bara till att lägga in den i Odin och sätta igång?
    Eller det finns saker jag måste tänka på innan jag gör detta?

Min SGS är helt i original och jag har inte pillat med detta innan så jag tar tacksamt emot all hjälp.

13. swematte

swematte Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

du packar inte upp den,det är väl en "tar" fil du fick hem?öppna tar filen via odin i pda så ska det funka:)

14. IvanBoring

IvanBoring Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    146

MINA ENHETER

Japp, det är bara att packa upp den nerladdade filen. Klicka sedan på PDA i Odin och bläddra fram till .tar-filen som du fick när du packat upp zip-filen. Kolla bifogade bilden.

Plocka sedan ut simkort och SD-minnet ur telefonen. Håll inne volym ner + hemknappen och tryck sedan in startknappen. När första bilden kommer fram (download...någonting) så kopplar du in telefonen via USB och väntar till datorn hittat drivrutinerna. Klicka sedan på start i Odin och efter någon minut så är telefonen färdig och startar om.

Tänka sej att jag som är riktig "noob" klarade av att flasha så jag tror säkert att du fixar det. Dessutom känns det som man fått en helt ny telefon.

Lycka till :cool:

Bifogade filer:

• odin.jpg
      odin.jpg
      Filstorlek:
      24,1 KB
      Visningar:
      133
  15. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Det IvanBoring glömde skriva, men som du ser på bilden är att innan du trycker på Start i Odin3 så:
    vänta på att Odin hittar telefonen (det står "added" nere i hörnet)
    Klicka på PDA och addera tar-filen (checkboxen fylls i automatiskt)
    Klicka INTE i Re-partition.
    Klicka på start.
    Det tar 1.5 minuter sen bootar tfn om två ggr.

Du kan kolla på https://swedroid.se/wiki/index.php?....A5r_helt_fel_och_ominstall_inte_hj.C3.A4lper för motsvarande körschema för en JM2-installation. Stegen är desamma antar jag.

16. jimsii

jimsii Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Tack för hjälpen, gick hur lätt som helst att fixa det.

Behöver jag köra en factory reset med för att få ut ännu med av min SGS?

Tänkte roota den med så man blir av med en massa appar som samsung tycker man borde ha.

17. swematte

swematte Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Hur tar man skärmbilder? Verkar inte funka med hemknappen+bakåtknappen längre?

18. aka_the_barf

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Har inte fått 3knapps kombon (om jag inte gör fel) men fick nån återställnings meny som nog kan hjälpa om nått skulle hända

19. Taulant

Taulant Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Lyckades flasha JP5 med odin, gick hur lätt som helst ! Det jag undrar nu är, finns det några nya finesser på android 2.2.1 ? Ser faktiskt ingen skillnad i något nytt förutom att jag äntligen fått tillbaka mina ÖÄÅ på samsungs tangentbord !! :D

20. lagergren

lagergren Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

kan inte den jeffla uppdateringen komma snart? ;O