[Firmware]XWJS3 - 2.2.1 för skandinavien

Discussion in 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' started by josåatt, Jan 18, 2011.

1. Thunell

Thunell Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har problemet att KIES inte hittar telefonen. För någon månad sedan hittade den telefonen utan problem men sedan flashade jag någon custom-kernel och nu funkar det inte. Kan kerneln göra att KIES inte hittar telefonen?

Jag har testat ominstaller drivrutiner, KIES, starta om telefonen osv. Fabriksåterställa och flasha med ODIN kommer jag göra som sista utväg då jag har tid och lust att behöva återställa allt igen.

Jag har även sökt då jag vet att många haft problem men jag har inte hittat någon riktigt bra tråd med all möjliga saker man kan göra/ lösningar så jag skulle vara tacksamma om någon som vet det kan länka eller bara komma med fler förslag på vad man kan göra.

//Thunell

2. josåatt

josåatt Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Du kör en annan launcher än Touchwiz förmodligen Thunell. Ladda hem Home Switcher och välj TW när du ska ansluta till Kies.

3. Thunell

Thunell Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Nej, jag har en annan launcher installerad(gingerbread), men jag använder TW så då ska det väl egentligen funka?

//Thunell

4. Galaxy S

Galaxy S Senior Droid Medlem

MINA ENHETER

Beror på hur man ser det, att konfirmera sig är att bekräfta sin tro.. ;)
    Lite väl off topic kanske, haha!

5. adriancool08

adriancool08 Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Den är svensk köpt på tele2, helt ny :/

måste man roota för att spoofa och kan det orsaka några problem senare? vill undvika att "haxxa" mobilen och köra så mkt stock som möjligt...

6. Dabbi2000

Dabbi2000 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag fattar inte, har provat att ladda ner från 2x olika källor, får ner filen och böjrar extraktera med WinRAR men mitt i stoppar den med meddelandet "! Downloads\I9000XWJS3.rar: CRC failed in the encrypted file I9000XWJS3\JS3_JS3_JPY.tar (wrong password ?)"

Jag använder "Decrypt Code: 18923906"

7. GregerW

GregerW Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

För kännedom

Product code: XEE = Skandinaviska länder
    Product code: NEE = Finland

8. GregerW

GregerW Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Prova

# Pass = samsung-firmwares.com

eller

## Pass = samfirmware.com

9. qsecofr

qsecofr Android Apprentice Medlem

Telefon:
    S24 ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    S24 ultra
    ROM:
    Ja tack.
    ROM:
    Ja tack.
    Du kanske inte har kvar "MTP applikationen" om du har lagt in en custom rom. Den styr nämligen kopplingen till Kies.

Jag vet att i Doc:s Kitchen kan man koka roms utan den, det kanske är det du har gjort?

"Samsung's MTP Application. Allows you to use Samsung Kies software on your PC and make modifications on your phone."

/qsec

10. Dabbi2000

Dabbi2000 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Tack! Det senare funkerade

11. Jakkin

Jakkin Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag har NEE men har inte fått någon uppdatering :s

12. Stal

Stal Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Kör ADW och jag kunde uppdatera utan problem. Enda som försvann var inställningarna jag gjort i ADW.

Thunell, för att min dator och KIES skall hitta min mobil korrekt så är jag tvungen att ställa in den på att mobilen ska köra i KIES-läget vid USB-anslutning. Då hittas den korrekt, har jag att man får välja läge så hittas den inte av KIES.

13. aka_the_barf

aka_the_barf Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

ok samsung kies hittar inte 2.2.1 uppdatering utan säger att jag har nyaste, jupp jag har NEE, är den tillfälligt borttagen som hände kort efter 2.2 släptes först?
    drygt då jag gjorde en factory reset skit taggat för att tanka in nya.

nåja får väll leka lite med min nya dator istället och se om ni vet vad problemet kan vara. har förövrigt nyaste kies.

14. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

MINA ENHETER

Gissar på att du har usb debugging iklickad

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

15. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Fel. Bland annat 3 säljer telefoner med regionkod NEE.

16. Bjarne

Bjarne Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Finns många saker som stör mig, särskrivningar, folk som skriver talspråk så man är tvungen att fundera både en eller två gånger om det är ett stavfel eller om det är just talspråk, ibland kan det faktiskt ändra betydelse på vad som skrivs, vilket jag noterade i en annan tråd här för någon dag sedan.

Visst får människor uttrycka sig som de vill, men andra sidan av myntet/rättigheten är faktiskt att andra människor har samma rätt till att få ha synpunkter på det.

Varför jag reagerade på svordomar är helt enkelt för att det känns helt onödigt, dessutom kanske man får svar snabbare eller oftare ifall man frågar snällt...

Är tämligen övertygad om att en person i en kundtjänst bemöter en kund bättre och trevligare ifall den som ringer inte börjar med att fråga "Varför i h-vete har ni inte...". :)

17. havretigern

havretigern Youth Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag håller fullt med dig i den här frågan och likväl som någon har rätt att uttrycka sig hur de nu vill (än om i detta fall rätt "trubbigt") har du också rätten att få säga din mening. Frågan är ju om personen i fråga möjligen var frustrerad över sina tekniska problem och kanske inte visste hur man bör föra ett normalt samtal.
    Jag har själv varit upprörd över alla de problem som min kära telefon har ställt till med så jag kan mycket väl förstå den frustration som kan ligga bakom ett sådant uttbrott.
    På samma sätt som den som ringer till kundtjänst, på ett bättre sätt kan hjälpa någon genom att hålla en normal ton eller fråga på ett finare sätt så skall ju den i kundtjänst kunna bemöta folk på ett bra sätt och ändå ge dessa en bra service. Nu jobbar ju varken du,jag eller någon annan i kundsupport här på detta forum så därför bör alla hålla en bra ton och hjälpas åt på ett bra sätt men du förstår säkert vad det är jag vill åt. Det hjälper lika lite att vara dryg tillbaka menar jag. :)

18. Masselito

Masselito Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Problem med bluetooth efter uppdateringen

Ny bryter jag in med en liten fråga.
    Jag har fått problem med bluetooth efter uppdateringen. Det är när jag har mobilen inkopplad till bilens högtalarsystem via bluetooth som problemet uppstår.
    Jag tappar kontakten med bilen med jämna mellanrum. Hade inte problemet innan uppdateringen och nu undrar jag om några fler har haft samma problem? Har en Skoda Octavia -11.

19. josåatt

josåatt Adult Droid Medlem

MINA ENHETER

Har du stängt av wifi Masselito? BT och Wifi sitter i samma chip och kan störa varandra.

20. Masselito

Masselito Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

Det har jag inte testat. Det har varit på samtidigt när jag åkt bil idag. Tack för tipset. Återkommer med resultat senare.

Edit: Det fungerade utmärkt när jag slog av wifi.

Last edited: Jan 19, 2011