First! (Kompatibilitet med gamla apps?)

Diskussion i 'Tattoo' startad av Havoc, 8 sept 2009.

  1. Havoc

    Havoc Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2009
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kunde inte hålla mig :)

    Hur tror ni att existerande apps kommer att funka med den lägre uplösningen?
     
  2. kottkrig

    kottkrig Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    207
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Bör väl inte vara några problem om utvecklare hållt sig till de guidelines som Google satt upp. Något kommer säkerligen skita sig. ;)
     
  3. JoDroid

    JoDroid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2009
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ångrar köp

    Jag köpte en Tattoo. Jag tänkte inte på att den hade en lägre upplösning. Men nu verkar det som många apps inte fungerar, bla min favorit m:Mafia. :(
    Jag hittar den inte under "Market". Hoppas jag gjort något fel.
     
  4. sandos

    sandos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    715
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Nej det stämmer ju att google ändrat så att applikationer inte kan köras med lägre upplösning om de inte säger sig vara designade för det. Förmodigen var det alldeles för mycket strul med att få alla apps att fungera per automatik.
     
  5. thaDukeW

    thaDukeW Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är förmodligen så att utvecklarna av applikationerna inte definierat att appen skall finnas tillgänglig för lägre upplösningar även om det kanske fungerar utmärkt. Ta spotify till exempel, finns ej i market men om man installerar direkt från m.spotify.com så fungerar det utmärkt!
     
  6. caveman

    caveman Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2009
    Inlägg:
    77
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    någon som vet om man kan installera fler appar från en annan sida. typ som spotify som nämndes ovan. eller kan man ändra inställningar i market så man kan installera vilken man vill. lär ju finnas fler appar än spotify som inte är med men som fungerar
     
  7. hiro

    hiro Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2009
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    10
    Telefon:
    Note 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 9
    Jag köpte också en tattoo, utan att riktigt bry mig om alla program. Jag behövde bara en ny telefon.

    Jag tror de flesta program kommer att få support för den lägre upplösningen. Varje gång jag är inne på Android Market har det kommit en handfull nya program med changelog "Now Support version 1.6 and more resolutions".

    Lite tålamod tror jag är allt som behövs.