Fix för omstarterna (O2X) är här nu! [Uppdaterad]

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Alvin, 21 maj 2011.

1. Oramia

Oramia Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Trevligt att du undvik mina frågor :)

2. alexoid

alexoid Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Ok då ska jag försöka svara på dina frågor.
    Jo alla har rätt eller andra chans till förbättring.
    Jag själv skulle alltid köpa Sony till tv för du har pedigree rakt av när du köper nåt från en sån tillverkare. Pioneer till stereo osv osv. Man vet exakt vilken produkt av vilken tillverkare. Varför jag låter som jag låter är att det är du som kund köper en produkt som skall fungera som ska enligt spec har allt det står i. Den skall utföra allt det är beskrivet i specen. Punkt slut. Du accepterar inte att en produkt är halvfärdigt eller i utvecklingsstadium. När du köper mat, köper du inte halvfärskt etc. Jo klart man kan jämföra det.
    Du blir inte lurad för att du ska köpa en sak. Att du bara kastar pengar på saker.
    Det finns normer i denna värld och dom går man efter.
    Samma gäller allt.
    Du köper kläder. Fabrikatsfel byter man ut med en gång. Det är en norm, en standard.
    Det är själva utvecklingen i rätt riktning. För om det inte finns normer då finns det inget vett.
    En bil har funnits i mer än hundra år och det är ganska lång tid för en och samma produkt att misslyckas. Det går bara inte.
    Däremot finns lathet hos folket som sitter där uppe i styret och som inte anställer rätt folk. Och folk som förnekar deras misstag.
    Vad hände med mercedes och brinnande bilar för typ 50 år sen. Utvecklingen, normer, staten.
    Själva marknad som reglerar allt.
    Om en företag följer inte marknadsnormer och struntar i det. Vad händer då. Vad hände med Motorola. Hur stor kan man bli, ops jag ville säga hur liten har man blivit egentligen.
    Nu händer samma sak med Nokian.
    Stor, vill säga lite mindre nu.
    Så normen regleras hela tiden. Av vem. Av mig och dig självklart. Vi är marknaden.
    Finns inga såna jämförelser. Ja men förut läste jag en bok för det fanns ingen tv. Eller jo men han snubben i afrika har inget att äta.
    Normer regleras hela tiden. Finns folk som följer utvecklingen och folk som inte följer utvecklingen.
    Men att man medvetet väljer bort utvecklingen är det du försökte säga och inte vad du menade helt riktigt.
    Om jag ska ge mina pengar till nån som skapar en produkt så ska den fungera annars jag köper inte den.
    Jämförelse.
    En tv är rätt så gammal nu va.
    Att en tv inte skall funka är med motsatt av dina ord oacceptabelt. Varför
    Mina föräldrar har fortfarande en 40 år tv från philips som fortfarande funkar men har behållit den bara pga det fast dom har lcd flat.
    Så om en skrot tv från teknikens aspekt funkar i 40 år utan problem. Hallå
    40 år. Så ska en kines komma där och säga att jo men så här ligger det till. Vi beklagar men det verkar som en spindel sitter inne i en av pixlarna och vävar så ber jag alla kunder skaka lite på tv,n då kommer det att funka igen är helt OACCEPTABELT.
    Förstår du. En JÄVLA kines som sitter i styrelsen och försöker rädda skinnet på företaget så HAN kan få den jävla BONUS ha strävar efter. Därför min lilla vän är det oacceptabelt. Men en sån sak vet jag om. Jag kan lukta det från andra sidan av jorden.

För längesen på 20 talet fanns ingen fackorganisation. Vad hände då.
    Jo då kom en kille som du och sa men det är bara att acceptera för dom som klagar har ingen hopp för mänskligheten.
    Det ordet gav många liv för.
    Att man jobbar utan som helst några rättigheter har ändrats. Då kom normen
    En stat som sätter normen.
    Så här och så här ska det bli fom imorgon. Punkt slut.
    Normer sätts varje dag. Hela tiden nya och nya.
    Livet är för kort för att man ska ge andra chans till någon.
    Inte i det här fallet när det gäller produkter. Så är det bara. Men vissa gör det på ett bra sätt.
    Ifall man upptäcker felet då sätter man stop i produktionen. Så funkar det egentligen i dagens läge för det vet jag mycket väl. Sen går man i detaljer. Serien i angiven datum. Då går man ytterligare i detaljer. Komponent.
    Då går man ännu mer. Mänsklig faktor och vem. Och ännu mer underleverantör osv osv.
    Så nej mitt svar till dig är att jag har inget av märket Samsung längre. Skall aldrig köpa nåt av det märket mer. Men vill gärna se hur det slutar med LG bara för skoj skull. Sony skall jag alltid ha även om det blir fel även 100 gånger för du har där ett företag med mycket bakgrund. Även Ericsson.
    Vad gör man i fel det blir fel. Jo man återkallar produkten självklart. Det är också en norm, en standard. Jag är också fan av nåt slag. Även jag gillar nåt speciellt men jag aldrig accepterar nåt som följer inte normen i dagens läge och inte för 100 års sen
    P.S glömde berätta om brinnande batterier från Nokian.
    Jo jo bara att acceptera det va?
    För hej vad spelar det för roll om jag blir utan hand eller ett öra.
    Det viktigaste är väl att det finns plats för förbättring jag menade ifall Nokian vill sabba mitt andra öra. Cynism

Last edited: 11 jun 2011
  3. stantemo

stantemo Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Är det någon som vet varför det blivit upp uppskjutet till hösten? Hg tycker det är fegt av LG att inte gå ut med infinna mer än på sin jäkla FAQ på sin helsida nu när telefonen ändå är deras flaggskepp.

Sent from my Frankphone

4. Red Baron

Red Baron Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hoj! Det var många slutsatser på en och samma gång, må jag säga. Konstigt nog håller jag med i stort sett om det mesta, även om det nu inte handlade så myxket om O2X. Eller gjorde det? Jo, faktiskt. Alltså, felaktig produkt gynnar varken tillverkare ellef konsument och skall därför reklameras. Det är vår norm för konsumenträtt. I andra länder råder inte självklart samma rätt(igheter) för konsumenten, vilket gör vår ställning previlegierad. Och nej, jag har inte någon lg och kommer troligtvis inte heller köpa någon efter alla skriverier. För som någon skrev någonstans, så har lg konverterat ett antal gånger. (LG semicon, Lucky Goldstar, LG Lifes Good etc).

Mitt enkla, marknadsanpassade råd till alla O2X ägare blir därför att reklamera, reklamera, reklamera! I Sverige har du denna rätt, använd den!

Red Baron

5. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

vem har sagt att det är uppskjutet till hösten, har du en källa?

antar att du menar denna :

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1117083&page=2

Dags att höra av sig till LG och om det är sant, byta telefon.

Last edited: 11 jun 2011
  6. stantemo

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

7. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Jag har i alla fall inte läst någonstanns att bug-fixen är uppskjuten. Det är väl Juni som gäller fortfarande antar jag? Nu är jag är iofs väldigt skeptiskt till att det dyker upp något i Juni.

OT: En intressant sak i o2x forumet är att alla "gnäll inte på världen bästa o2x, har du problem är det skit bakom skärmen" personer har försvunnit. Det kan ju bara betyda att dom antingen ledsnat på att läsa här, själva fått problem eller bytt telefon. Nästan alla trådar här handlar om problem. Det kan ju knappast vara unikt för Sverige och borde ju säga en hel del om telefonens kvalitet överlag. Jo jag vet att det är många problemtrådar gällande andra telefoner också men o2x:en spelar i en egen liga.

Jag har haft min bästa vecka på länge. Inga omstarter eller bsod trots tropisk värme.

8. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

9. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

Samma info tycks ha kommit ut på LGs Norska och Danska sida, sen har det uppmärksammats på Android Police, vilket ju är bra, borde bli mera tryck på LG.

10. Jaxione

Jaxione Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    167

MINA ENHETER

Tittar man i Galaxy S2 forumet så handlar det ju till mesta delen om problem där också. Så antingen är det mycket problem med de nya smartphonesen eller så är det helt enkelt det man använder detta forum till. Tråkigt med förseningen av gingerbread men antar dom har fullt upp med att fixa nuvarande buggar på telefonen.

mvh J

11. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    gräset är sällan grönare på andra sidan helt enkelt! :)

12. stantemo

Mottagna gillanden:
    84

MINA ENHETER

Trodde tråden blivit en generell upodaterings-tråd.

Sent from my Frankphone

13. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

Har inte många trott att 2.3 uppdateringen skulle fixa problemen med omstarter med, så det är 2 sidor av samma mynt?

Sent from my MB525 using Tapatalk

14. speedline

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    spekulationerna har varit många...nu har företaget grävt en djup och bred grop som dom kommer att ha svårt att ta sig upp ur :(

15. linus007

linus007 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

ursäkta att jag inte har tid att läsa igenom de senaste 11 sidorna, men kan någon vänlig själ berätta vad som är försenat? Alltså uppdateringen till 2.3 borde ju komma under sommaren väl? och buggarna skulle fixa genom en annan uppdatering?

16. alexoid

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag har en SE W995 som backup mobil och jag har standby tid på den i mer än 20 dagar.
    Det enda grej tillverkaren ska göra är anpassa hårdvaran och enbart hårdvaran då det kommunicerar rätt med olika komponenter i själva mobilen och låter os förbli som den är. Som den är skapad för. Sätta din pimp på telefonen skapar bara problem hela tiden. Låt OS bli som den är. Låt skaparna av OS uppdatera den men se till att bygga ordentlig hårdvara. Det är din uppgift. Hur svårt kan det bli.

17. alexoid

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jo uppgradering till 2.3 är försenad och i LG språket betyder det sista månaden i hösten

18. speedline

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    lär dig skillnaden mellan dumpphone & smartphone...

19. alexoid

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jasså. Du tror att jag vet ingen skillnad mellan en dumbphone och en smartphone. Eller är det klassisk youtube påhopp.
    Av allt jag har skrivit kan du konstantera att jag med stōrsta säkerhet har ingen uppfattning vad är skillnad mellan en smartphone och en dumbphone.
    Jag skriver allmänt om allt. Så i fallet med w995 snackar jag RENT allmänt

20. RikNik

RikNik Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Det finns absolut inga uppgifter som pekar på att problemen är relaterade till 2.2. Om jag har fel vill jag gärna ha en källa på det. För oss som har de berömda problemen är 2.3 en sekundär uppgradering. Primärt är förstås en uppgradering som löser buggarna. Denna uppgradering ska enligt uppgift komma i Juni. Det återstår att se om LG kan leverera. Jag är minst sagt skeptisk.