Tips: Fixa luren trots reboot efter full wipe

Diskussion i 'Sensation - ROM-filer och utveckling' startad av vulfgar, 29 nov 2011.

  1. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Gjorde en miss ikväll, skulle installera en ny rom, men upptäckte först efter full wipe att zip-filen saknades på mitt sd-kort, hade av misstag plockat bort samtliga rom-zippar som funnits på kortet.
    Visserligen kunde jag ju lägga över filen på ett annat sd-kort, tänkte öppna luren och byta kort, men råkade komma åt avstängningsknappen så att luren bootade. Trodde att jag hade brickat luren, men efter idogt testande så fick jag först starta om genom att lossa batteriet och sen fick jag den att starta i recoveryläge genom att hålla volymnknappen i ned-läge samtidigt som jag tryckte på powerknappen så jag kunde fortsätta med installationen - puh! :)

    Detta är säkert självklart för dom flesta vana rombytare, men om det finns fler klantiga n00bar än jag därute så kanske det kan vara bra att veta att det inte är kört. :P
     
  2. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo..... den första gyllene regeln är att alltid ha en Nandroid-backup...

    Sen kan man montera sd-kortet via "Mounts & Storage" i CWM och USB valet, sen är det bara att tanka över filen/filerna från sin PC som man vill flasha.

    ;)
     
  3. Zerge

    Zerge Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2011
    Inlägg:
    1 543
    Mottagna gillanden:
    456
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 256GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 15 256GB
    Telefon 2:
    Nokia X10
    Platta:
    iPad Air 2022 256GB
    En annan gyllene regeln är att alltid ha en rom zip fil på skottet som man kan flasha om något går fel
     
  4. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Det är något som jag absolut kommer att se till i framtiden! Nu gick det ju bra ändå. :)