fixa skal till din tattoo

Diskussion i 'Tattoo' startad av lovas, 27 apr 2010.

  1. lovas

    lovas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    har varit inne på HTC hemsida och även en sida som heter TattoomyHTC.com.
    där kan man fixa skit snygga skal till sin tattoo. :)
    På startsidan klickar man först på europa och därefter blir det engelsk text.
    efter att jag valt färg, mönster, egen text eller egen bild till mitt skal så återstår ju betalningen.
    men det står ju att man ska betala med Euro (18€)

    jag väljer då att skapa ett paypal konto eftersom jag inte har ett kreditkort.
    men även på paypal måste betalning med kort ske, varför inte internetbanken ?:money:
    men men, jag blir lite osäker på hur betalningen fungerar.

    så nu vänder jag mig till er:
    - har ni beställt ett skal till er tattoo?
    stämmer min beskrivning till hur ni beställde ert skal? om inte, hur gjorde ni?? hur betalade ni?o_O

    plz, svara !!
    jag vill verkligen ha ett nytt skal.
     
  2. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag har beställt ett skal och det borde dyka upp när som helst. Du kan bara betala med kort och då antar jag att du måste använda dig av PayPal. Minns inte om jag gjorde det men å andra sidan är det inte särskilt ovanligt. Anledningen till att du inte kan använda dig av Internetbanken är att den bara funkar inom Sverige, och så lär det förbli i en herrans massa år framöver.

    PayPal är störst i världen på betalningshantering med kort (och således också väldigt säkra). Du borde kunna vara 99,9% säker på att PayPal är att lita på, kort sagt!

    Utöver det så kan jag tipsa om att ifall du anger din telefons serienummer så får du 20% rabatt på sidan! :)
     
  3. lovas

    lovas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    tack så mkt!
    att internetbanken endast gick inom sverige hade jag ingen aning om. så tack för den värdefulla informationen :)
    jo jag provade fylla i alla siffror som behövdes från kortet, men detta gick inte.
    men då vet jag ju iaf att jag befann mig på rätt hemsida och att paypal är pålitlig.

    så tack för svaret och hoppas du blir nöjd med skalet :)
     
  4. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Du anger siffrorna på framsidan, datumet för när kortet går ut (observera om det är år/månad eller månad/år) samt CVC-koden på baksidan, dvs. de sista 3 siffrorna i numret på baksidan! Så ska det funka :)

    Internetbanken kan funka utomlands också, men vad jag menar är att av jordens sex miljarder människor är det bara några miljoner svenskar som sitter med vår internetbank :-P därför är det extremt sällan den svenska lösningen funkar på utländska sidor; de känner förmodligen inte ens till vilka banker som existerar i lilla Sverige...

    Lägg upp en bild på ditt skal när du beställt vetja! Själv beställde jag bara ett helt vitt. Går ju inte få tag i det vita originalskalet på annat vis tyvärr!