Fråga: Fixa trasig display

Diskussion i 'Oneplus 8 Pro' startad av Cygnus, 31 jul 2021.

  1. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    888
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Vet att jag läst något om displayer här innan men hittar inte tråden. Behöver byta min som fått sig en redig spricka och var förbi fixmyphone som tar 3600kr för detta. Dock kommer fingeravtrycksläsaren inte längre att fungera vilket ju är uteslutet. Registrerade ett ärende hos Oneplus och fick ett autogenererat mail om att jag ska skicka iväg luren till dem. Ingenting om pris eller tid för detta.

    Min fråga är, har någon bytt display på 8 pro via Oneplus själva? Hur lång tid tog det och vad kostade det?

    Vet ni om någon annan aktör som gör det och där alla funktioner fortfarande fungerar efteråt?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 622
    Mottagna gillanden:
    44 542
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    OnePlus har lite vettigare priser, och då får du garanti på reparationen och dessutom trycktestar de telefonen, så du tappar inte IP-klassningen. Du kan se priserna här:
    Repair Pricing - OnePlus (Sverige)

    OP8 Pro går alltså lös på €216, men tänk på att det är exkl. moms och arbetskostnad, så du behöver nog begära en quote. Blir kanske ungefär detsamma i slutändan.

    Har du drulle på hemförsäkringen? För då hade jag tagit det på den, så bör det landa på rimligare 1500 kr eller så. Man får dock kolla med försäkringsbolaget föst hur man ska göra, för vissa försäkringsbolag vill att du skickar in telefonen till deras serviceverkstad.
     
    Kristy gillar detta.
  3. Cygnus

    Cygnus Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2011
    Inlägg:
    888
    Mottagna gillanden:
    136

    MINA ENHETER

    Tack för detta. Hittar ingenstans hur lång tid det kommer ta? Vill ju inte skicka iväg telefonen vind för våg så där bara. Ett displaybyte på en över ett år gammal telefon bör de kunna ge en tidsuppfattning på!
     
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 622
    Mottagna gillanden:
    44 542
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Har du testat chatten?