Fjärrstyra androidenhet

Diskussion i 'Applikationer' startad av farbror_fester, 6 maj 2014.

  1. farbror_fester

    farbror_fester Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    29
    Telefon:
    Oneplus Nord N100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus Nord N100
    Jag har ett litet dilemma som skulle kunna benämnas som dagens I-landsproblem nämligen att jag har lite svårt att fjärrstyra en annan android enhet precis som jag skulle vilja att det skulle fungera.

    För att få lite bakgrund på det hela så är det så att jag har en högtalardocka hemma som jag kopplat ihop med en gammal android-telefon som alltid står i den och alltid är uppkopplad mot nätverket. Den står på en hylla en bit bort så jag kan inte alltid se den och det är det som är problemet. Jag vill nu fjärrstyra den med min andra telefon eller med min surfplatta och det jag specifikt vill göra är att kunna höja/sänka volymen samt byta låtar och helst kunna byta spellistor i Spotify. När det gäller höja/sänka volymen så har jag hittat en app som låter mig göra precis detta, nämligen Tablet Remote https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tournesol.tabletremote&hl=en, och det fungerar som sagt alldeles utmärkt men jag kan inte se den andra skärmen och har därför svårt att byta spellistor på ett smidigt sätt.

    Är det någon som vet en app som fixar mina krav utan problem eller får jag helt enkelt nöja mig med den lösning som jag har idag? Jag har inga problem att betala för en app som fixar detta så om det finns en betalapp vore det också ett bra tips!
     
  2. breakman

    breakman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    256
    Mottagna gillanden:
    47
    Telefon:
    Samsung S8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung S8
    Telefon 2:
    LG G4
    Med Spotify kan du välja styra andra enheter i samma nätverk.
     
    farbror_fester gillar detta.
  3. farbror_fester

    farbror_fester Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    156
    Mottagna gillanden:
    29
    Telefon:
    Oneplus Nord N100

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus Nord N100
    Den funktionen har jag missat helt, tack för det tipset! Den kommer hjälpa en hel del men jag har fortfarande svårt att ställa volymen där och ibland kommer jag kanske vilja köra annat än spotify så jag får nog leta vidare lite till innan jag blir 100% nöjd.