Flasha US firmware på svenskköpt xoom?

Diskussion i 'Motorola' startad av abcde, 14 feb 2012.

  1. abcde

    abcde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag har skaffat ett Targus blåtandstangentbord till min Xoom, och nu funderar jag på att roota den för att få svenska layouten att fungera. Jag vill behålla den så stock som möjligt, och vill alltså bara flasha in US standardrom uppdatera OTA till ICS och roota den.

    Jag har hämtat en fil vid namn MZ604-HWI69.zip från motodev, och undrar nu om jag kan flasha den via fastboot (efter att ha låst upp bootloadern) över min svenska Android 3.2? Måste jag göra något annat först?

    Och när jag väl har uppgraderat OTA till ICS 4.0.3, kan jag då roota den utan att flasha Clockwork recovery?

    Jag har stor erfarenhet av Linux så kommandona är inget problem, men jag har aldrig rootat och flashat Android förr, så jag är lite osäker på vad man kan flasha utan att bricka Xoomen.

    För att sammanfatta: Jag vill ha US ICS stockrom, med stock root. Är det möjligt?

    Jag tänkte köra denna appen för att fixa den svenska layouten.
     
  2. Jensen

    Jensen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    bara en fråga, du kommer alltså inte använda 3g? eller du kanske har den med bara wifi
     
  3. abcde

    abcde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Oj, kanske skulle ha skrivit att det är en Xoom Wifi. Kommer alltså inte att använda 3G.
     
  4. abcde

    abcde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag testade att flasha och det gick bra, tyvärr fanns inte svenska som menyspråk i US-versionen, så jag flashade tillbaka EU igen. Nu ska jag roota den och vänta in europeiska ICS-uppdateringen, och sen roota igen...

    Tror jag har förstått hur det funkar att flasha en Android-enhet nu :)

    EDIT:
    En annan fråga. EU stock var tydligen inte samma som svensk/nordisk stock. är det något som vet var man hittar svensk/nordisk stock ifall man vill flasha tillbaka till original?
     
    Last edited: 14 feb 2012
  5. Jensen

    Jensen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

  6. abcde

    abcde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

  7. abcde

    abcde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nu har jag stött på problem. Jag försöker roota min xoom som nu har EU 3.2, men för att komma in i clockworkmod recovery så måste jag flasha den varje gång. Annars får jag bara en Android med ett utropstecken i. Någon som vet vad det beror på?

    Det är denna clockworkmod recovery som jag använder.
     
  8. flippzii

    flippzii Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2010
    Inlägg:
    412
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Det brukar ju vara en speciell knapp kombination också du kanske måste hitta den :ehm: har inte en xoom men det brukar vara så :)

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
     
  9. abcde

    abcde Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2011
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ja, man startar den och trycker vol down ca 3 sekunder efter att motorola-loggan visas. Därefter väljer man recovery och trycker vol up. När jag precis har flashat CWM recovery så kommer den upp som den ska, men har jag stängt av enheten emellan så får jag utropstecknet och måste flasha om den för att kunna använda den igen.

    Så rätt knappar trycker jag på, men tack iaf :)