hej!
jag har läst runt och försökt förstå det här med att flasha in en annan rom,jag tror att jag fattat allt men jag vill ändå kolla med er en sista gång innan jag drar i gång.
Jag har rootat min s3:a med hjälp av guiden på detta forumet, men jag kör fortfarande med orginal rommen.
jag har installerat fullversionen av titanium backup och har tagit en backup på alla systemfiler och program.
jag har även gjort en backup av nuvarande rom i det alternativet man får i booten, tror det heter nandroid.
och jag har även laddat ner denna:
https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=86177, som verkade intressant att prova.
så nu till mina frågor.
1. jag tänker lägga över den nerladdade rommen till sd kortet, och därifrån installera den med hjälp av nandroid, (det programmet i booten) går detta eller ej?
2. väljer man då installera zip från sd kortet och allt installeras utan problem?
3. när allt är installerat, är det bara att installera market och ladda ner titanium och köra en återställning av systemfiler och program?
4. hittar isåfall nyinstallationen av titanium dom gamla backupp filerna?
5. det här med triangle away, när ska detta installeras? och behövs det?
6. om nu denna nya rommen inte är till belåtenhet, är det bara då att starta om telefonen i recovery läge och välja en av mina backup filer av orginal rommen och allt blir som förut?
hoppas ni orkar besvara alla dessa frågor.
Click to expand...