Diskussion: Fler som är besvikna över hårdvaran?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Sgt. Stinger, 19 okt 2011.

1. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

2. Skywriter

Skywriter Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Jag kollade igenom hans twitterflöde ganska noggrant och det verkar som det faktiskt bara är 1:10 som den användes. Själv säger han först "This is with lots of surfing and screen brightness at max". Sedan i samband med bilden du länkade till så säger han "This is the screen time"

Men om det är som det stod i artikeln att LTE suger så mycket ström kanske batteritiden blir ok ändå. Med jätteskärmen som är förväntar jag mig inga underverk men jag vill ta mig genom dagen utan att behöva ladda.

Lite mer goda nyheter om notifikations-LEDn

bombay gillar detta.
  3. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Tycker inte den där P3droid verkar vara den bästa källan. Väldigt mycket motsägelser i det han säger och enligt hans twitter verkar det som han blivit avstängd från Androidcentrals forum. Vet inte varför men fortfarande lite märkligt.

4. Skywriter

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Vad är det för motsägelser som du hittat?

Att han blivit avstängd från ett forum behöver inte betyda nått.

5. Reconnnn

Reconnnn Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    263

MINA ENHETER

Typ det han sa med batteritiden. Han säger att det är bra tid men det verkar inte så bra. Självklart betyder inte avstängningen så mycket men tycker mest det inte direkt gör att han känns mer seriös. Kanske bara jag som tycker det.

6. Skywriter

Mottagna gillanden:
    142

MINA ENHETER

Frågan är om han jämför med tidigare LTE-lurar. Jag kapade citatet från artikeln jag länkade till innan men det fortsatte såhär
    Har man tidiga LTE-lurar som måttstock så kan jag tänka mig att man är väldigt nöjd. För oss som har 3g är det inget att hurra för men det är fortfarande bättre än min Blade som har rätt kass batteritid.

7. Bobby

Bobby Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    62
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 11 Pro Max
    Men när han säger LTE så i vårat fall HDSPA+ (eller vad det heter?).

Ontopic: Jag är lite milt besviken på hårdvaran MEN jag har bestämt mig för att återgå till Android efter ett år som iAnvändare och jag tänker INTE välja någon annan telefon än Nexus. Jag är trött på sega uppdateringar efter Heron och vad jag förstått är tillverkarna lika sega idag.

Slutsats: Hellre lite sämre programvara och bättre uppdateringar än tvärtom.

8. Gunde

Gunde Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Den där artikeln verkar vara väldigt gammal, dels pratar han om Generics i Java som något som inte är introducerat än. Generics introducerades i och med Java 5, dvs för ungefär 7 år sedan. Det har hänt väldigt mycket på JVM fronten sedan dess. Men visst håller hans poäng fortfarande, benchmarks är väldigt syntetiska och kan vara missvisande, men att säga att Java är långsamt håller inte. Kompilatorerna och VMarna kan göra väldigt snabb kod, som faktiskt är jämförbar med C/C++-kod.

Hur som helst har du helt rätt i att Dalvik är en väldigt suboptimal och omogen VM, det är ju faktiskt inte ens en JVM, då Google aldrig gjorde en äkta JVM för Android.

Vi kanske får se rejäla förbättringar i framtiden med en äkta J2SE Embedded på Android.

9. pimmen

pimmen Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

enda jag är orolig över är väl egentligen att jag inte kan stoppa in ett extra sd-kort, men 16 totalt ska väl räcka till apps o alla spotify offline spellistor antar jag