Diskussion: Fler som är besvikna över hårdvaran?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av Sgt. Stinger, 19 okt 2011.

1. Anwar93

Anwar93 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Får väl göra det då... men Asus Transformer Prime verkar jävligt intressant! (Dock kanske det inte ens är en telefon...)

2. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Nä transformer är en surfplatta :)

3. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Ja titta, där ser man. :) Jag har dock aldrig sett den i utvecklarsammanhang innan den senaste varianten. Troligen har de i praktiken varit för lika för att specifikt skilja på tidigare.

4. Iamfree

Iamfree Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Fasen jag har sjukt svårt att bestämma mig om det skall bli ett köp eller inte. Galaxy S2 känns vassare på vissa viktiga punkter.

Fördelar:
    * Asgrym display
    * ICS
    * Inga knappar på fronten vilket känns fräscht

Nackdelar:
    * Inget SD-kort
    * Sämre kamera (nåja allt sitter inte i megapixlarna och bilderna jag sett ser bra ut. Absolut ingen deal breaker där)
    * Sämre GPU än Galaxy S2 (Frågan är hur stor skillnad det är i praktiken och om jag behöver mer)

Antingen blir det ett köp eller så väntar jag till nästa värsting med likvärdig skärm och utan knappar på fronten. Dessa beslut.... :P

5. Awake

Awake Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nexus-lurarna har aldrig varit värstingar när det gäller hårdvara, men den här kommer sätta ribban för tex. skärmstorlek och upplösning, och tack vare mjukvaruknappar så kommer det säkerligen dyka upp lurar med mer nytänk när det gäller design under 2012. (tänker då framför allt på htc´s modeller som som sett i princip likadana ut det senaste året)
    Jag kommer skaffa den, men det är inte en lur jag binder mig på i 2 år, för runt hörnet väntar dom riktiga värstingarna.. Det kommer bli en vår/sommar med ständig g.a.s ;)

6. Anwar93

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

7. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Skulle säga att det är en bättre kamera än SII. En mobilkamera är en mobilkamera, de tar värdelösa bilder. Nexusen tar bilder jäkligt snabbt, jag skulle säga att det är en mycket stor fördel.

HTC Rezound verkar mycket trevlig, men den har tyvärr knappar på fronten :/ Annars hade det nog blivit en sån pga. SD-plats.

8. azek

azek Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

jag har också sett den här videon och det är onekligen en duktig fotograf/filmare som skapat den. Jag är positiv till kamerans egenskaper men lite källkritisk för kameror oberoende av kvalité bekänner färg först när det är sämre förhållanden. Med det sagt menar jag att kameras största begränsning är förmåga att ta vara på ljus. Får en kamera mycket ljus är saken biff. Det är konstrasten mellan ljus och mörkt som är svårt för kameran och i den här filmen har fotografen tagit en "del" hänsyn, vilket är helt rätt, till det. Vad jag menar är att det är först när n3xus får lite tuffare förhållanden som den visar sina kvalitéer.
    /Anders

9. csidroid

csidroid Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

men en överclockad galaxy sII med ics är nte fel

10. Iamfree

Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Är det ICS som gör att Nexusens kamera är så snabb eller är det hårdvarna? Är det mjukvaran så kommer väl SGS2 och få en snabbkamera så fort man lagt in ICS.

11. Pajn

Pajn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    51

MINA ENHETER

Hårdvara. Den har en processor eller nått sånt dedikerad till att behandla kameran.

Jag antar dessutom att den har någon speciell sensor eller linns för att få in mycket ljus (annars skulle bilderna bli mörka när den tar så snabbt som den gör) Halverar du exponeringstiden halverar du också mängden ljus som kommer in.

12. grillchips

grillchips Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Huawei P20

MINA ENHETER

Telefon:
    Huawei P20
    Håller helt med, DOCK tycker jag att kameran gör riktigt bra ifrån sig när han filmar i totalt motljus på slutet i videon. (Solnedgången dvs)

13. azek

azek Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Ja det slog mig också, hoppas det håller i sig. Den väl svarta stranden lämnar iofs en del att önska :)

14. Iamfree

Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Samtidigt får man inte glömma ett det är en mobilkamera vi pratar om så man bör inte förvänta sig några underverk här.

15. Groppe

Groppe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    203
    Telefon:
    LG G4

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G4
    Telefon 2:
    Galaxy S4; Galaxy Nexus; Xperia X10
    Telefon 3:
    Ericsson P990; Nokia 6820
    Info:
    Ericcson R380
    Ericcson GA628
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10.5
    Platta 2:
    Sony Tablet Z3 Compact
    De flesta nya mobiler 2011 använder väl CMOS-sensor? Tex Arc använder en bakgrundsbelyst CMOS så den är typ lika snabb skulle jag tro.

16. pmugghc

pmugghc Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 063

MINA ENHETER

17. Anwar93

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag märker att folk klagat på SD plats samt kamera... men att telefonen annars är perfekt. Isf köper jag den nu direkt för kameran spelar inte så otroligt stor roll. Vi alla har klarat oss med 2-megapixel kamera och allt jag behöver är en kamera som fångar ögonblick. Tänker inte leka världens bästa fotograf, ställa mig bakom en lyktstolpe för att ta kort på utsikten. Ifall jag hade vart den typen av person så hade jag nog ägt en systemkamera. När det gäller fester, högtider etc så kör jag hellre med min digitalkamera än med vilken mobilkamera som helst.

Allt jag dock vill ha förbättring på är det interna minnet och det får jag med denna Nexus. Min Desire har ju bara några hundra mb till apps. Annars har jag det SD kort som medföljde och på ett och ett halvt år har jag inte fyllt 4gb utav SD-kortet. Och då har jag aldrig tömt mobilen på bilder!

Så denna mobilen verkar perfekt... allt jag är orolig över är storleken. Måste testa den först!

PS. ursäktar min svenska, för trött för att bry mig.

18. Iamfree

Mottagna gillanden:
    102
    Telefon:
    Google Nexus 5

MINA ENHETER

Telefon:
    Google Nexus 5
    ROM:
    Stock Lollipop
    Platta:
    Google Nexus 7
    ROM:
    Stock Lollipop
    Antar att behovet för utrymme varierar ganska kraftig beroende på hur man använder mobilen. Jag har ett 32GB SD-kort till min Desire som snabbt blev proppfullt. Jag skulle nog behöva upp mot 64GB för att vara helt säker. Framförallt vill jag kunna ha hela mitt musikbibliotek på telefonen. Kör förvisso med Google Music Beta där jag kan streama min musik men det kan vara lite laggigt över 3G så helst vill jag ha all musik tillgänglig offline och mitt musikbibliotek är runt 40GB stort. Sedan vill man ha plats för lite annat bråte också.

Jag kommer säkert klara mig bra med en 32GB Nexus men i den bästa av världar vill jag ha mer för jag har ett behov av mer.

19. Evil_E

Evil_E Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Är det ens säkert att 32GB versionen kommer hit? tidigare har man ju inte valt att lansera 32GB här av varken SGS2 eller Nexus S...

20. TazZy

TazZy Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    188

MINA ENHETER

Man kan importera :) Eller köpa från tex expansys när de får in den där.