Fråga: Fler som har blåtands-problem?

Diskussion i 'Xperia ZR' startad av najksorn, 24 okt 2013.

  1. najksorn

    najksorn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Försöker para ihop min ZR med blåtandsheadsetet Sony SBH-50

    telefonen hittar igen headsetet, däremot får jag upp ett felmeddenade när jag försöker ansluta/para ihop dem.. är det fler som har liknande problem?

    förresten kan man para ihop på annat sätt, typ med nfc eller liknande?

    tror att både headset och mobil har nfc nämligen!

    //najkks
     
  2. repan01

    repan01 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    34
    Operatör:
    Telia, Hallon
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Hallon
    Telefon:
    Sony Xperia XZ2
    Info:
    Nova
    Telefon 2:
    Sony Xperia X Performance
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z3 Compact
    Info:
    Används enbart som väckarklocka
    ROM:
    Sony Z2 (WiFi)
    Du kan para med nfc, glöm dock inte att installera appen för sbh-50 från play innan du gör det.
    Vet inte om det är nödvändigt, men jag har för mig att i manualen står det att appen skall vara installerad på telefonen innan första parkopplingen.
     
  3. cheesen

    cheesen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2013
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Svärfars Telefon har varit ett gissel med blåtand sen han köpte den.... nu när plantronics lyckats uppdatera sitt headsets mjukvara så släpper Sony en ny firmware och nu funkar inte blåtanden för honom igen... Nån som vet om telefonen går att nedgradera på något enkelt sätt?
     
  4. Kahl

    Kahl Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade/har också problem med BT, först kopplade den från mest hela tiden och efter uppdateringen till 4.3 slutade den helt(har ett MW1). Av oklar anledning testade jag att koppla in vanliga hörlurar och slog på radion härom veckan och upptäckte då att jag inte hade någon mottagning på några frekvenser, tyvärr testade jag inte radion innan uppdateringen.

    Nu är telefonen i alla fall på väg till Sonys service partner (Telecare i Ljungby) för kontroll och förhoppningsvis reparation.
     
    Last edited: 14 jan 2014
  5. cheesen

    cheesen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2013
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Åh spännande att höra vad dom säger på Sony service... om dom nedgraderar telefonen där.
     
  6. Tobias K

    Tobias K Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ville bara bekräfta att min ZR la av med all bluetooth "Medialjud" efter uppgraderingen till 4.3 :(
    Ett billigt headset funkar fortfarande för "Telefonens" ljud.

    Mycket trist, har testat att ta bort enheterna för att söka upp och parkoppla, men utan att det funkar. Telefonen hittar men kopplar inte upp.

    Jag har även en OBD box (feldiagnosverktyg som man kopplar in i ett uttag i bilen, den hittas överhuvudtaget inte längre!

    Så det verkar som 4.3 orsakar bluetooth problem.

    Trött jag blir, när jag precis fått tillbaka telefonen efter ett garantirep :(
     
  7. Concha

    Concha Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Ni som har uppdaterat, har ni provat och avhjälpa genom att göra en återställning?
     
  8. Tobias K

    Tobias K Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2012
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nix, jag har inte provat detta och vill helst undvika, då jag gissar på att alla mappar, appar inställningar osv försvinner.
    Jag har varit i kontakt med Sonys support denna förmiddag och det var vad de föreslog, alltså att via PC Companion "reparera mjukvaran", de hade inga andra lösningar på mitt problem
     
  9. Kahl

    Kahl Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag testade att återställa innan jag skickade in min och det hjälpte inte.

    Vad det var för fel på min telefon vet jag inte men igår kom det en helt ny utbytesenhet på posten så det kan inte ha varit mjukvarufel iaf. Jag har inte hunnit testa min nya lur med BT så mycket mer än en timmes musiklyssning igår utan att den kopplade ner.

    Mitt tips till er som har problem är att testa den inbyggda FM-radion med vanliga hörlurar eftersom det verkar som att de sitter på samma chip.