Fråga: Flera användare - samma APP?

Diskussion i 'Google Nexus' startad av Hamed, 20 dec 2012.

1. Hamed

Hamed Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Hej allihopa! Ny användare både på swedroid och Android. Jag undrar om någon testat det här med flera användare, jag har lagt till ett konto för tjejen. Kan jag dela mina appar med henne på något sätt eller måste hon använda mitt konto för att komma åt appar jag redan köpt?

Skickat från min Nexus 10 via Tapatalk 2

2. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 217

MINA ENHETER

Som jag uppfattat det så är kontona lika skilda åt som om de är på olika prylar. Enda skillnaden är att när hon går in i Google Play och ska installera en app som du redan installerat på enheten så sker det omedelbart och har alltså ingen nerladdningtid.

3. Hamed

Hamed Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Då måste hon med andra ord betala för den igen? Känns ju dumt om det räcker att bara växla användare :)

4. LJN

LJN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Jag har också lagt upp två konto på min Nexus 10. Men hur ger jag rättigheter till det andra kontot att läsa filer, foto, film från det gemensamma minnet?

/Lennart

5. marcuspresident

marcuspresident Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Går ju att välja inloggningskonto i playstore. Välj det konto som du köpt appen i. Gå sen tillbaka till ditt konto.
    Så gör jag. Jag köper appar på mitt konto som sen grabben laddar upp på sin nexus 7 på "mitt" konto.

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

6. hetp0st

hetp0st Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Om jag förstår dig rätt så fungerar det för att din grabb inte har multi user på sin Nexus 7, eller hur? Nackdelen med det är att dina appar aldrig kommer att uppdateras så länge som han är inloggad med sitt Google-konto.

Jag tror att det som vi vill åt är detta, dock så kräver det root vilket är en deal breaker för mig personligen. Men det kanske är det som någon annan här inne letar efter?

7. Mahti

Mahti Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    53

MINA ENHETER

Detta undrar jag också. Jag har lagt över serier, filmer mm. men beroende på vilket konto man är inne på när man gör detta så hittar man inte filmerna på det andra kontot. Känns som ett onödigt steg att behöva byta konto bara för att kolla på en film man laddat över.

8. monty

monty Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

Det finns appar för det. "Multiuser app share" Kräver dock root.

9. hetp0st

hetp0st Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    41

MINA ENHETER

Den här tråden börjar att låta som en trasig skiva, se inlägg #2 och låt det sjunka in. Passar det dåligt så dela konto istället. Det finns idag även en lösning att dela på appar. Utöver detta verkar vi inte vara klokare just nu.