flera nummer i samma namn, alla borta utom 1

Diskussion i 'Frågor och support' startad av hedztrem, 18 jun 2010.

  1. hedztrem

    hedztrem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Har nyss gått från sony ericsson till htc och förstår mig inte på kontakterna. Förut så hade jag en person i min telefonbok (Kalle) med hans hem,mobil och arbetsnummer) flyttade alla nummer till sim-kortet. La in i htc och flyttade över. Nu syns bara Kalle och ett enda nummer. Hur sjutton får jag fram dom andra? är så på samtliga kontakter som hade flera nummer i ett å samma namn.
     
  2. Toneloc

    Toneloc Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    2 060
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    Kontakter som lagras på simkortet kan bara innehålla 1 nummer per namn, om du använder gmail så synca över dina kontakter dit. Beroende på vilken SE du har så kan du använda programmet MyPhoneExplorer http://www.fjsoft.at/en/ så kan du enkelt synca över kontakterna till gmail. Det kan även gå att exportera dina kontakter i SE till minneskortet och flytta över den till datorn och synca över till gmail.
     
  3. hedztrem

    hedztrem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Okej, tack för snabba svaret.. ska jag pröva. Men problemet är väl ändå inte att simkortet inte kan ta flera nummer i samma namn, för när jag flyttat kortet till en annan SE mobil så är det ju som förut, flera nummer i samma namn. Hur sjutton man tar bort facebook kontakter?
     
  4. Toneloc

    Toneloc Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2009
    Inlägg:
    2 060
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 7 PRO
    Telefon 2:
    Pixel 6a
    Telefon 3:
    Oneplus Nord CE
    Platta:
    Cube Talk 9X
    Platta 2:
    Motorola xoom
    SE lagrar sina kontakter normalt på sim med ett snedstreck och H eller W om det är hem eller jobbnummer, sedan om man hämtar upp det i en annan SE mobil så kan den läsa specialaren och tolka det rätt igen, men generellt så är det 1 nummer per namn på sim-kortet. Varför du inte har fått in alla nummer har jag ingen aning om, du borde ha en massa kontakter med samma namn fast med ett /H eller /W som skillnad, Android-telefoner kanske inte kan läsa denna skillnad.
     
  5. hedztrem

    hedztrem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Använde iaf MyPhoneExplorer och redigerade alla kontakter. Så nu har jag Kalle,Kalle2 osv.. orkade inte göra på något annat sätt. Nu är det bara facebook kontakterna jag vill ha väck. Tack för tipset iaf. Hur bär man sig åt för att få kontakter i grupper? när man väljer grupp och lägga till kontakt står det bara unnamed och går inte välja någon i telefonboken.
     
    Last edited: 18 jun 2010