Flight Mode och WiFi påslaget samtigt

Diskussion i 'HTC 10 - Allmänt' startad av daviiiiiiiiiiid, 20 jun 2017.

  1. daviiiiiiiiiiid

    daviiiiiiiiiiid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2017
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej, jag har ett problem med min HTC 10 Android 7.0

    När jag slår på flygplansläget så har jag alltid kunnat slå på WiFi efteråt och ha en trådlös internetanslutning via denna, trots att jag är frånkopplad från mobila nätverket.

    Vid någon uppdatering så har möjligheten att slå på WiFi under flygplansläget försvunnit, blockerats vilket ställer till 2 ordentliga problem för mig.
    Jag kan inte använda WiFi på flygplan
    Jag kan inte använda min DJI Quadcopter, med vilken jag måste förhindra inkommande samtal under flygning (WiFi-styrd9 för appen hänger sig om det råkar ringa medans jag flyger.

    Jag måste få bukt med detta problem, ringde HTC Support och dom sa att det var helt i sin ordning :(
     
    Last edited: 20 jun 2017
  2. nattbrev

    nattbrev Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    45
    Telefon:
    HTC U12+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U12+
    Konstigt att det inte fungerar. Provade nyss själv och det fungerar bra att slå på WiFi under flygplansläge. Märkligt att HTC svarade dig att det var helt i sin ordning?
     
  3. Poteta

    Poteta Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2011
    Inlägg:
    457
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Märkligt, det fungerar utmärkt för mig. Android 7.0 programnummer 2.41.401.3
     
  4. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Vad händer om du försöker sätta igång wifi med en app från playstore?
    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.iwazowski.wifimanager
    Finns en switch högst upp som heter wifi.

    Går att göra från terminalen/adb också men det kräver root. Då kanske man hade man fått ett svar typ Permission denied om htc gjort någonting själva när flightmode är aktiverat samtidigt som du påstår.
    #ifconfig wlan0 down, respektive #ifconfig wlan0 up för att sätta igång det.