Problem: Flight mode

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av Mankan, 2 jul 2014.

1. Mankan

Mankan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Har en 10 månader One (2013) som hittills funkat perfekt.

Men nu helt plötsligt går den in i flight mode av sig själv då och då. Det har bara hänt under samtal än så länge. Vad kan det bero på.

Bara att slå av flight mode och slå in koden igen så funkar allt som vanligt. Men det är störigt att samtalet bryts....

2. inact_0030

inact_0030 Guest

Det beror på att man inte håller telefonens närhetssensorer, det två hålen till vänster om mikrofonen, rillräckligt nära huvudet. Då tänds displayen och man kommer åt snabbmenyn och på den alltid nästan flightmode. Händer oftast dem som håller luren i vänster hand.

Skickat från min HTC One via Tapatalk

-WR- gillar detta.
  3. perkarn

perkarn Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    ice.net
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6

MINA ENHETER

Operatör:
    ice.net
    Telefon:
    Samsung Galaxy S6
    Låter störigt ja. Har du försökt en factory reset?

4. Mankan

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Vill helst slippa det. Gjorde det för någon månad sedan...

5. fogy

fogy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81
    Telefon:
    Pixel 7

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    OnePlus 6T
    Jag kan skriva upp på det!

Som vänsterhänt händer det ibland att man öppnar de mest konstiga apparna i telefonen. När jag precis köpt den lyckades jag, under ett samtal, att starta en "getting started"-video om hur man ställer in telefonen som din mediaenhet i hemmet. Tämligen jobbigt att höra vad personen jag pratade med sa bakom alla flashiga ljudanimeringar och berättarrösten.

Det låter som att det är detta som spökar. Annars vet jag inte. Jag har inte hört talas om liknande problem som kan härledas till hårdvara. Det skulle vara SIM-kortet som behöver bytas men eftersom det bara händer vid samtal så gissar jag att gerhardw satte huvudet på spiken.

Mr_East gillar detta.
  6. Mankan

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Tack. Tror vi har problemet där. Jag och frun har faktiskt olika telefonteknik har jag sett

7. inact_0030

inact_0030 Guest

Om man bara måste hålla den med vänster hand så håll den rakt ut framåt, horisontellt. På så sätt kommer närhetssensorn att komma i kontakt med kinden/käken.
    Håller man luren vertikalt kommer sensorn att hamna bakom örat och om man inte klämmer den hårt mot huvudet kommer det att kunna bli flera centimeters avstånd mellan sensor och huvud om man håller högtalarhålet för örat.
    Kolla i spegel när du pratar! :)
    Jag har alltid hållit luren i vänster hand trots att jag är högerhänt. Detta för att kunna skriva samtidigt som man pratar och jag märkte tidigt att displayen tändes och flight mode ställdes in då och då, innan jag fattade varför och började tänka på hur sensorn sitter. Sedan dess har det aldrig hänt att flight mode har kopplats in under samtal.

Mr_East gillar detta.