Problem: Flimrande skärm

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Cupcakes, 8 apr 2012.

  1. selmirX

    selmirX Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2012
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Det är sant jag gjorde också factory reset (stänga av mobilen sen trycka volymknappen ner innan htc loga kommer fram) och har inget flammer än så länge notificaton baren fungerar som den ska men är inte nöjd med signalen för låg max 2-3 pinnar
     
  2. bran

    bran Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    6
    Telefon:
    Z5C

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Z5C
    Platta:
    Z4 Tablet
    Hmm alltså, såhär uppfattar jag det:

    För mig är FLIMRANDE SKÄRM att hela, eller stora delar, av skärmen flimrar. Inte att man får grafikfel på vissa utvalda delar av Sense-gränsnittet (ex webläsarens adressfält).

    Det första känns som ett hårdvarufel (jag DOAde en lur pga detta), det andra som en mjukvarubugg (kanske i kombination med drivrutiner).

    Jag har det andra felet på båda lurarna men kommer inte DOA pga detta då jag tror att det helt enkelt kommer rättas till med en mjukvaruppdatering.
     
  3. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Samma åk för mig. Säljaren beskrev det som ett lysrör som började bli gammalt och inget som var en bugg i, mjukvaran utan något fel i skärmen!

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  4. TheEdge

    TheEdge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Huhh!!

    Nu när jag vaknar på morgonen och laddat telefonen hela natten så hade jag fortfarande notifikationsrads problemet. Tycker mig se lite flimmer men inte som innan!

    Nu till det värsta: Fick det skumma grafik felet i kameran!!!

    I nederkant så fick jag över hela skärmen en störning typ av sträck med olika färger!

    Blir DOA för min del!

    Skall försöka ringa nån på Tele 2 (inte kundtjänst) och fråga om det verkligen får gå till så att man inte kan DOA i butikerna!

    Annars får jag väl skicka iväg den!!

    huhh så less....trodde det kulle räcka med DOA efter 2 Samsung 10.1 plattor!

    :)
     
  5. regemar

    regemar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2009
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Dropbox!

    Något som jag undrar, ni som bytt er telefon på grund av den flimrande skärmen, har ni fått ytterligare 23 gb utrymme i er dropbox? :)
     
  6. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Nej. Skapar du multipla konton vore väl detta möjligt men då blir det ett jäkla hallå att logga in och ut överallt = smidigheten försvinner.
     
  7. xydix

    xydix Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har ju flimmret. Har idag jämfört min och en jobbarkompis telefon. Hans skärm är helt stabil och skön att kolla på medan min flimmrar. Hans var dock lite mörkare när vi båda hade ställt ljusstyrkan på max men helt flimmerfri.

    Vissa snackar om grafikbuggen, det är en helt annan sak som troligtvis löser sig vid uppdatering.
    Detta är som någon annan skrev, känns som skärmen är upplyst av ett gammalt dåligt lysrör.....
     
  8. xydix

    xydix Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    "I have found out about someone in germany who just received an OTA Update for his One X some minutes ago. He says that the display flickering with max. brightness and some greyish background has completely gone.."

    Vad gör man... DOA eller vänta?
    Frågan e ju om man vågar chansa. Hjälper det inte så får man ju skicka in den för rep.
    Troligtvis blir de ju hos Anovo, det är ju det värsta som kan hända en telefon....
     
  9. Aemo

    Aemo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2012
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Insider-snacket hos mediamarkts service är att anovo går mot konkurs så med lite tur slipper man dem i framtiden!

    Hade DOA't i ditt fall oavsett. Ingen skada sked mer än möjligtvis abstinens från din sida. ;) Att vänta och hoppas på att ditt fel är samma som det som påstås fixas med nästa uppdatering kan ge trist resultat.
     
  10. xydix

    xydix Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Konkurs? Med tanke på att det tar dom 2 veckor att "laga" en mobil, med andra skriva nånstans att dom har gjort en programvaruuppdatering på en telefon som redan har senaste mjukvaran så har man ju fått uppfattningen att dom har mycket att göra.

    De värsta blir ju om man får något annat fel på nästa telefon som inte går att lösa med mjukvara.
     
    Last edited: 14 apr 2012
  11. Aemo

    Aemo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2012
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ny telefon, ny DOA period.
     
  12. Johnkan

    Johnkan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    26

    MINA ENHETER

    Min telefon kan flimra lite lätt på lägsta ljusstyrkan i vissa ljusa områden t.ex. En Tapatalk tråd ;-)

    Detta verkar väl va mjukvarurellaterat så kommer inte DOA.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
     
  13. tbear

    tbear Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2009
    Inlägg:
    180
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Min har också börjat flimra, mest i gråa fält men också blått, rättså irriterande :'(
    Hoppas sw uppdatering hjälper orkar inte lämna in på rep

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  14. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Då har vi inte samma problem, ljuset på min flimrar också vid lägsta ljusstyrka. På min så flimrar den oavsett ljusstyrka på vissa färger.

    Min började flimra igen, och enligt HTC så är det inte mjukvarurelaterat utan ett fel i belysningen i skärmen. Så för mig lbir det nu att DOA en tredje telefon!
     
  15. xydix

    xydix Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Du har alltså fått det bekräftat?
    Fick min fraktsedel idag, ska skicka iväg den sen.
     
  16. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Ja, av två personer, två andra säger att dom inte har någon aning om att något problem existerar, alltså att dom inte har hört något eller fått något bekräftat om att det ska finnas något problem med One X alls. Så både ja och nej :)

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
    dOtlich gillar detta.
  17. TheEdge

    TheEdge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Huhh!

    Tro det eller ej!! Jag fick tag på en Tele 2 butik som hjälpte mig DOA trots att jag tydligen gjort "dödssynden" att köpa min telefon via kundtjänst.

    Nu till det lite tråkiga, den nya telefonen jag fick har samma problem:

    Notifikeringsfält felet som verkar vara kopplat till kameran som får grafikfel har även denna lur.

    Dock vet jag inte om jag upplever nått flimmer, tycker mig se det igen ibland men är inte säker! Sen tycker jag att det låter mer om vibratorn än det gjorde förrut! Nu hör jag hur jag trycker på knapparna det gjorde jag inte förrut.

    De hade ingen mobil kvar i butiken så förhoppningsvis kan jag få en ny imorgon och då kommer jag byta färg till svart! Han trodde han bara kunde få tag på svarta så skit samma! Kanske är bättre med svarta telefoner....min polare som har en fungerande har en svart.

    Tänker ibland: tänk om alla dessa problem bara är mjukvaro problem.....men fan då borde min polare ha samma problem!

    mvh

    Edge
     
  18. venuspassagen

    venuspassagen Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2011
    Inlägg:
    176
    Mottagna gillanden:
    47
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google pixel 6a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google pixel 6a
    Jag har haft fyra svarta/grå med samma problem som du beskriver, bytte till en vit som oxå har samma problem. Så det hela verkar vara som ett lotteri - för det mesta förlorar man

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  19. TheEdge

    TheEdge Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    501
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Tragikomiskt! ;)

    Det sjuka är ju att man ändå gillar telefonen stenhårt!

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  20. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    För mig som inte orkar leta igenom hela tråden, vad exakt är notifikeringsfält felet som är kopplat till kameran?