Fråga: Flipcover

Diskussion i 'Xperia ZR' startad av mrNoodles, 8 maj 2014.

  1. mrNoodles

    mrNoodles Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    1 863
    Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Har nån hittat nå flipcover till ZR liknande Sony SCR-10 som finns till Z2?

    [​IMG]
     
  2. team@

    team@ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    mrNoodles gillar detta.
  3. Dahlbäck

    Dahlbäck Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag ser verkligen inte vitsen. Själva grejen med en lite tåligare telefon är ju att man slipper sånt här.

    Jag har haft min i fickan sedan jag köpte den i september eller när det kan ha varit. Inte en repa, ens på plastbakstycket (även om det syns att det är lite nött så är det ju ändå mattsvart). Då är jag ändå ganska hårdhänt med min ZR, t.ex. släpper ner den från några decimeters höjd på golvet på gymmet när den är i vägen för olika övningar om jag har den i fickan, o.dyl. Sedan spolar jag av den när jag kommer hem. :) Dock är jag noga med att inte stoppa den i samma ficka som nyckelknippan...

    Jag känner mig hyfsat övertygad om att telefonen rent mekaniskt kommer att hålla betydligt längre än jag kommer att vilja ha kvar den med hänsyn till teknik- och mjukvaruutveckling (även om jag hoppas på längre "livslängd" än mina tidigare X10 Mini/Active/Go).
     
    Last edited: 9 maj 2014
  4. team@

    team@ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2011
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det stora skälet för mig med ett flipcover (med kortfack) är att jag har allt på ett ställe. Körkort, kreditkort och SL-kort. Har jag bara med sig mobilen har jag allt jag behöver på köpet. Fiffigt.

    Notera att ZR är vattentät men den är inte specad som stryktålig (även om den är ovanligt välkonstruerad).
    Tappar man mobilen på en vass sten med skärmen neråt så lär den gå sönder... Med en flipcover ökar chansen att den klarar sig.